PROGRAMACIÓ DEL 1 AL 5 DE JUNY DE 2020
Dilluns 1
|
Dimarts 2
|
Dimecres 3
|
Dijous 4
|
Divendres 5
|
Anglès
Snack Attack
EF Fem activitat física
fora de casa? Practiquem activitat física habitualment?
Religió
La generositat
|
Projecte: La historia del ferrocarril
Matemàtiques: Practicam jugant.
|
Català:
Joc de repàs Ortografia sobre la b/v
Castellà:
Escriptura.
Continua la història.
|
EF:
Sessió amb pilotes:
Conferencies:
Descobriments i
invents al llarg de la història: roda, telèfon, penicil•lina, engranatge,
noves tecnologies.
|
Projecte: Ruta en tren per Europa
|
Dilluns 1 de juny de 2020
Hola familias, espero
que estéis tod@s bien, sobre todo ahora que podemos salir un poquito más!
Esta semana propongo
la visualización de un corto y diferentes actividades
interactivas relacionadas con este. Todas las actividades las
encontrareis en el blog de inglés del cole. Si hacéis clic sobre el siguiente
enlace, podéis entrar directamente:
1-. Visualizar el corto “SNACK ATTACK”
2-. Snack attack KAHOOT! 

La semana
pasada ya jugamos a KAHOOT, esta vez está relacionado la información que he
encontrado sobre el corto Snack attack
(duración del corto, año en que se creó, nombre del director…). Enlace directo à
https://kahoot.it/challenge/07354358?challenge-id=e093818c-1014-4a9c-b160-0934382ec1b4_1590677798919
3-. Concurso Snack attack WORDWALL 

Wordwall es una plataforma
parecida a KAHOOT. Os he preparado un concurso con preguntas relacionadas con el corto. Tenéis que
seleccionar una opción correcta.
4-. Words in
order “SNACK ATTACK” WORDWALL 

Colocar las palabras en la posición
correcta para crear una frase con sentido.
IMPORTANTE: En todas las actividades de KAHOOT y
WORDWALL:
·
Escribir vuestro nombre “real” y curso (Así podré saber
quién ha participado).
·
FINALIZAR EL CONCURSO (llegar hasta el final, si no, no me
aparecerá).
5-. OPCIONAL: Si os apetece podéis dibujar y
describir cuál es vuestro “snack” favorito. Os adjunto una plantilla.
Espero que os hayan gustado las
propuestas de esta semana. Un saludo para tod@s.
My favourite
snack is ________________________________
It taste good because
________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________
I eat it when______________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________
Draw your favourite snack!

Educació Física:
Molt
bon dia a tots i totes!!!!
Ara
que ja podem sortir al carrer: Fem activitat física fora de casa? Practiquem
activitat física habitualment?
Practicar algun esport o simplement jugar, caminar,
anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa ens convé
perquè:
·
Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a
relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs.
·
Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè
regula la gana i augmenta el nombre de calories que es consumeixen cada dia.
·
Ajuda a relacionar-se amb els altres i a créixer
millor, més alegres i més sans.
·
Proporciona un munt de beneficis per a tot el
nostre cos: el cor, les artèries, les articulacions i el sistema nerviós.
Per
tant, fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot
l’organisme en surt beneficiat.
L’activitat que us proposo aquesta
setmana consisteix en que ompliu una graella setmanal en la que heu d’anotar
totes aquelles activitats físiques que realitzeu al llarg de tots els dies de
la setmana amb l’objectiu de comprovar si acumulen realment un total de 60
minuts d’activitat física diària tal i com recomana l’OMS per als joves i
adolescents. El dijous tendreu una activitat física amb una pilota, així doncs
el dijous tots haureu complit l’objectiu... ara només falten els altres dies.
Podeu
imprimir aquesta graella o fer-la a llapis a un full.
Heu d’enviar-me:
✱
Opcional:
Opcional:
-
Fotografia/es de les activitats
físiques que realitzeu amb el vostre nom, quina activitat física esteu
practicant i el lloc a on ho esteu fent.
A la meva direcció de
correu electrònic:
ingridpm14 @ gmail.com.
Us envio un superpetó
Religió:
Activitat de 4rtValors humans i
cristians: La generositat
Els alumnes de 4rt que fan Religió al llarg d’aquesta setmana anem a
treballar el següent contingut: La generositat. A continuació, anem a veure i
escoltar un video sobre el mateix. Adjunto el següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=ersM5W_hVeY Generosidad
Després, d’haver escoltat i entès l’enllaç donarem pas i respondreu unes
preguntes molt senzilles:
ü Creieu
que la gent en l’actualitat es generosa?
ü Penseu
que Jesús era una persona que tenia aquesta qualitat amb les persones?
ü Explica’m
amb les teues paraules que significa viure de manera generosa?
ü Nosaltres
podem arribar a ser generosos amb les persones que tenim al nostre voltant?
Finalment, m’enviareu aquesta feineta al següent correu electrònic:
Dimarts 2 de juny de 2020
Projecte: La historia del ferrocarril
El primer tren se fabricó en
Inglaterra hace casi 200 años, y empleaba caballos para arrastrar unos carros
sobre unos railes en el suelo.
El primer intento de máquina
locomotora fué inventada en 1804 por Richard Trevithich. Era un tren minero de
Gales, Reino Unido, pero no tuvo éxito porque los raíles de hierro no
soportaban el peso de la máquina.
Años después, en 1814,
George Stephenson fabricó una locomotora que utilizaba la tecnología de la
máquina de vapor para moverse, la cual sí se puso en práctica. Este ferrocarril
fue un símbolo de progreso. Era un medio de trasporte cómodo y barato y
permitía una velocidad desconocida hasta la fecha. Facilitó los desplazamientos
de las personas y los intercambios comerciales, por lo que también supuso un
cambio en la forma de vida y modificó los hábitos alimentarios al permitir que
llegaran productos procedentes de lugares lejanos a los mercados.
La primera línea ferroviaria
del mundo entre dos ciudades fue construida en 1826, y unía Liverpool y
Manchester. En España, el primer ferrocarril se puso en funcionamiento el 28 de
octubre de 1848, entre Barcelona y Mataró.
1.
¿En qué país se
inventó el primer tren?
2.
¿Qué empleaba el
primer tren para moverse?
3.
¿Por qué la
primera locomotora inventada por Richard
Trevithich en 1804 no tuvo éxito?
4.
¿Qué inventó George Stephenson?
5.
¿Cuál fue la
primera línea ferroviaria del mundo?
6.
¿En España en qué
año se puso en funcionamiento el primer ferrocarril?
Matemàtiques: Repassem les
taules de multiplicar, les divisions, les sumes i les restes jugant a diferents
jocs online. Alguns jocs necessitaran activar l’Adobe flash. Quan hagis acabat
contesta les preguntes:
Multiplicacions:
Divisions:
Sumar:
http://www.genmagic.org/mates4/mt2c.swf
https://es.ixl.com/math/4-primaria/sumar-números-naturales
http://www.genmagic.org/mates4/mt2c.swf
https://es.ixl.com/math/4-primaria/sumar-números-naturales
Restar:
1.
A quins jocs has jugat?
2.
Quin joc t’ha agradat més?
Dimecres 3 de juny de 2020
Català:
Repàs ortografia
b/v – Estar com el gat i el gos. Entrar a la següent adreça i fer les
activitats. Si no saps fer-ne alguna pots ometre amb les fletxes que hi ha a la
part esquerra inferior.
https://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell2/01cma/jclic.js/index.html
Castellà:
Continua
la historia añadiendo aproximadamente 10 líneas al siguiente fragmento.
Érase una vez, cuatro
amigos, Andy, Pandy, Sandy y Candy, que habían decidido ir a pasar un día en la
playa, todo transcurría con normalidad, jugaban a las palas, nadaban, corrían,
se rebozaban en la arena… ¡Un día normal!
Pero de repente
la cabeza de un animal apareció a lo lejos, como un submarino que sale de las
profundidades del mar, a medida que el animal avanzaba hacia la playa pudieron
ver un largo cuello lleno de manchas negras, luego un enorme cuerpo y
finalmente unas finas y largas patas.
- ¡¡Una jirafa!! Chilló
Sandy
- ¿Cómo has llegado
hasta aquí? Preguntó Pandy
Entonces la
jirafa dijo: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dijous 4 de juny de 2020
Educació Física: Sessió amb pilotes
Molt bon
dia a tots i totes!!!
Avui, les activitats
físiques que haureu d’apuntar a la taula que us vaig passar dilluns les farem
amb una pilota anem a
fer una sessió amb exercicis per treballar els llançaments, passades, recepcions, bot, colpeig, diferents desplaçaments i la coordinació òcul-manual amb aquesta. No passa res si no us surt
algun! Practicant teniu més opcions d’aconseguir-ho!
És important que abans de
començar realitzem els moviments articulars que fem cada
dia per escalfar a Educació Física. Repetim cada
moviment 5
vegades. De dalt a baix, començant pel
coll, seguint per les espatlles i braços, després per la cintura, baixar fins
els genolls i acabar amb els moviments de turmells i canells a la vegada. Ara
ja tenim el cos preparat per començar!
Trieu l’opció que millor
us vagi:
·
Escriure’m un email explicant-me com us ha anat.
·
O enviar-me alguna fotografia de les proves o alguna
d’elles.
·
O enviar-me un vídeo amb una part del circuit.
A la meva direcció de
correu electrònic: ingridpm14
@ gmail.com
Aiiiiii quines ganes tinc
de veure-us!!! Us venyoro molt!!!
Una superabraçada, Íngrid.
Conferències:
Tema: conferència
- Anai i Davide Descobriments i invents
al llarg de la història: roda, telèfon, penicil•lina, engranatge, noves
tecnologies.
Hora: 4 jun 2020 11:30
AM Madrid
ID de reunión: 881 0101 4815
Activitat contestar formulari
individualment. Vos el passaré el mateix dia de la conferència.
Divendres 5 de maig de 2020
Projecte: A la següent pàgina trobaràs tres rutes en ferrocarril
que pots fer per Europa. Elegeix-ne una i contesta les preguntes.
1.
¿Quina ruta has
elegit? (groga – blava – vermella) i per què?
2.
Indica des d’on
surt el ferrocarril i fins a on arriba.
3.
Per quins països
passa el tren?
4.
A quines ciutats s’atura
el tren?
Ampliació d’activitats: part voluntària.
Es poden fer els exercicis que es vulguin, no és necessari fer-los tots.
1.
Amplia informació
sobre les ciutats que podries visitar de la ruta que has elegit.
Entra a la següent pàgina i informa’t
sobre les diferents atraccions que pots veure a cada una de les ciutats de la
ruta que has elegit. https://www.interrail.eu/es/trip-ideas/city-guides
a.
Quines ciutats has consultat?
b.
Quines atraccions té cada una d’elles?
c.
Quina et pareix més interessant i per què?
2. Fes un gràfic de
barres a partir de les dades de la comprensió lectora sobre el Kruger de la
setmana passada.
Quants animals habiten el Kruger?
El
Kruger alberga 5000 rinoceronts blancs, 350 rinoceronts negres, 25000 búfals,
2000 lleons, 9000 girafes, 3000 hipopòtams, 1000 lleopards, uns 12000 elefants,
17000 nyues, 4000 senglars, 2000 hienes, i 170000 impales entre tantes altres
espècies.
Exemple del gràfic
3. Crea un mapa de
la ruta feta per Phileas Fogg al llibre escrit per Jules Verne La volta al món
en vuitanta dies.
Sobre un mapa mundi localitza les
diferents ciutats on va fer escala Phileas Fogg
A continuació uneix les diferents ciutats
utilitzant un color diferent per a cada un dels medis de transport utilitzats.
Finalment indica quants dies va tardar en
realitzar cada un dels trams.
Els medis de transport més utilitzats en
el viatge foren el ferrocarril i el vaixell però també en va usar d’altres.
Trajecte
|
Mitjà de transport
|
Durada
|
Londres a Suez
|
ferrocarril i vaixell de vapor
|
7 dies
|
Suez a Bombai
|
vaixell de vapor
|
13 dies
|
Bombai a Calcuta
|
ferrocarril i elefant
|
3 dies
|
Calcuta a Hong Kong
|
vaixell de vapor
|
13 dies
|
Hong Kong a Yokohama
|
vaixell de vapor
|
6 dies
|
Yokohama a San Francisco
|
vaixell de vapor
|
22 dies
|
San Francisco a Nova York
|
ferrocarril i trineu
|
7 dies
|
Nova York a Londres
|
vaixell de vapor
|
9 dies
|
Volta al món
|
Total
|
80 dies
|
4. Comprensió lectora.
El histórico despegue del cohete
SpaceX
Los astronautas
estadounidenses Bob Behnken y Doug Hurley despegaron este sábado a las 21:22
horas del centro espacial Kennedy en Cabo Cañaveral (Florida) a bordo de un
cohete SpaceX Falcon 9, primera empresa privada a la que la NASA ha confiado en
una misión tan prestigiosa como arriesgada.
Con un rugido que
se escuchó en kilómetros a la redonda en el litoral de Florida, un cohete
Falcon 9 de la empresa fundada por Elon Musk despegó a las 15.22 horas de Florida
y durante los primeros minutos el vuelo se produjo sin ninguna obstrucción,
según la retransmisión en directo de la NASA.
El primer nivel del cohete se separó como estaba previsto
después de diez minutos de vuelo y emprendía el viaje hacia el cielo a casi
4.000 kilómetros por hora, mientras que la segunda planta continuaba
propulsionando la cápsula Crew Dragon hasta su destino, la Estación Espacial
Internacional.
·
¿Cuál es el nombre del cohete de este artículo?
·
¿Qué astronautas despegaron?
·
¿Des de qué punto de la tierra despegó el cohete?
·
¿Cuál es el nombre del fundador de la empresa que lanzó el
cohete?
·
¿Cuál es el destino del cohete?
5. Problemes de
matemàtiques.
a. De les 7.686 persones que van anar dissabte al concert de
rock, 2.457 portaven gorra i 436 portaven cinturó. Quantes persones no portaven
ni gorra ni cinturó?
b. A cada planta d’un edifici treballen 289 persones. Si
l’edifici té 24 plantes, quantes persones treballen a l’edifici?
c.
Per a la rua de
carnaval es varen repartir a parts iguals 252 bosses de confeti entre les 6 classes de primària.
Quantes bosses de confeti va rebre cada classe?
No hay comentarios:
Publicar un comentario