ONZENA SETMANA


PROGRAMACIÓ DEL 1 AL 5 DE JUNY DE 2020




Dilluns 1
Dimarts 2
Dimecres 3
Dijous 4
Divendres 5

Anglès
Snack Attack

EF Fem activitat física fora de casa? Practiquem activitat física habitualment?

Religió

La generositat


Projecte:  La historia del ferrocarril

Matemàtiques: Practicam jugant.

Català:
Joc de repàs Ortografia sobre la b/v

Castellà:
Escriptura.
Continua la història.

EF:  Sessió amb pilotes:

Conferencies:
Descobriments i invents al llarg de la història: roda, telèfon, penicil•lina, engranatge, noves tecnologies.

Projecte:  Ruta en tren per Europa


















Dilluns 1 de juny de 2020

English:

Hola familias, espero que estéis tod@s bien, sobre todo ahora que podemos salir un poquito más!
Esta semana propongo la visualización de un corto y diferentes actividades interactivas relacionadas con este. Todas las actividades las encontrareis en el blog de inglés del cole. Si hacéis clic sobre el siguiente enlace, podéis entrar directamente:

1-. Visualizar el corto “SNACK ATTACK 

2-. Snack attack KAHOOT!
La semana pasada ya jugamos a KAHOOT, esta vez está relacionado la información que he encontrado sobre el corto Snack attack (duración del corto, año en que se creó, nombre del director…). Enlace directo à https://kahoot.it/challenge/07354358?challenge-id=e093818c-1014-4a9c-b160-0934382ec1b4_1590677798919

3-. Concurso Snack attack WORDWALL

Wordwall es una plataforma parecida a KAHOOT. Os he preparado un concurso con preguntas relacionadas con el corto. Tenéis que seleccionar una opción correcta.

4-. Words in order “SNACK ATTACK” WORDWALL

Colocar las palabras en la posición correcta para crear una frase con sentido.

IMPORTANTE: En todas las actividades de KAHOOT y WORDWALL:

·         Escribir vuestro nombre “real” y curso (Así podré saber quién ha participado).
·         FINALIZAR EL CONCURSO (llegar hasta el final, si no, no me aparecerá).

5-. OPCIONAL: Si os apetece podéis dibujar y describir cuál es vuestro “snack” favorito. Os adjunto una plantilla.
Podéis enviarme fotos con los juegos a englishceipportmany@gmail.com o en el drive de clase.

Espero que os hayan gustado las propuestas de esta semana. Un saludo para tod@s.













My favourite snack is ________________________________

It taste good because ________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________

I eat it when______________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________

Draw your favourite snack!
 


Educació Física:

Molt bon dia a tots i totes!!!!

Ara que ja podem sortir al carrer: Fem activitat física fora de casa? Practiquem activitat física habitualment?

Practicar algun esport o simplement jugar, caminar, anar amb bicicleta o fer activitats quotidianes d’una manera activa ens convé perquè:


·         Ajuda a sentir-se millor, amb més energia, i a relaxar-se, reduir l’estrès, dormir millor i tonificar els músculs.
·         Ajuda a prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es consumeixen cada dia.
·         Ajuda a relacionar-se amb els altres i a créixer millor, més alegres i més sans.
·         Proporciona un munt de beneficis per a tot el nostre cos: el cor, les artèries, les articulacions i el sistema nerviós.

Per tant, fer activitat física de manera regular és cuidar-se, perquè tot l’organisme en surt beneficiat.

L’activitat que us proposo aquesta setmana consisteix en que ompliu una graella setmanal en la que heu d’anotar totes aquelles activitats físiques que realitzeu al llarg de tots els dies de la setmana amb l’objectiu de comprovar si acumulen realment un total de 60 minuts d’activitat física diària tal i com recomana l’OMS per als joves i adolescents. El dijous tendreu una activitat física amb una pilota, així doncs el dijous tots haureu complit l’objectiu... ara només falten els altres dies.


Podeu imprimir aquesta graella o fer-la a llapis a un full.

Heu d’enviar-me:

-       La graella omplerta.









✱​


Opcional:

-       Fotografia/es de les activitats físiques que realitzeu amb el vostre nom, quina activitat física esteu practicant i el lloc a on ho esteu fent.

A la meva direcció de correu electrònic: ingridpm14 @ gmail.com.

Us envio un superpetó


                                                                                                                                                                                                     
Religió:

Activitat de 4rtValors humans i cristians: La generositat

Els alumnes de 4rt que fan Religió al llarg d’aquesta setmana anem a treballar el següent contingut: La generositat. A continuació, anem a veure i escoltar un video sobre el mateix. Adjunto el següent enllaç:


Després, d’haver escoltat i entès l’enllaç donarem pas i respondreu unes preguntes molt senzilles:
  
  ü  Creieu que la gent en l’actualitat es generosa?
  ü  Penseu que Jesús era una persona que tenia aquesta qualitat amb les persones?    
  ü  Explica’m amb les teues paraules que significa viure de manera generosa?  
  ü  Nosaltres podem arribar a ser generosos amb les persones que tenim al nostre voltant?

Finalment, m’enviareu aquesta feineta al següent correu electrònic: 



Dimarts 2 de juny de 2020

Projecte: La historia del ferrocarril

El primer tren se fabricó en Inglaterra hace casi 200 años, y empleaba caballos para arrastrar unos carros sobre unos railes en el suelo.

El primer intento de máquina locomotora fué inventada en 1804 por Richard Trevithich. Era un tren minero de Gales, Reino Unido, pero no tuvo éxito porque los raíles de hierro no soportaban el peso de la máquina.

Años después, en 1814, George Stephenson fabricó una locomotora que utilizaba la tecnología de la máquina de vapor para moverse, la cual sí se puso en práctica. Este ferrocarril fue un símbolo de progreso. Era un medio de trasporte cómodo y barato y permitía una velocidad desconocida hasta la fecha. Facilitó los desplazamientos de las personas y los intercambios comerciales, por lo que también supuso un cambio en la forma de vida y modificó los hábitos alimentarios al permitir que llegaran productos procedentes de lugares lejanos a los mercados.

La primera línea ferroviaria del mundo entre dos ciudades fue construida en 1826, y unía Liverpool y Manchester. En España, el primer ferrocarril se puso en funcionamiento el 28 de octubre de 1848, entre Barcelona y Mataró.

1.    ¿En qué país se inventó el primer tren?
2.    ¿Qué empleaba el primer tren para moverse?
3.    ¿Por qué la primera locomotora inventada por Richard Trevithich en 1804 no tuvo éxito?
4.    ¿Qué inventó George Stephenson?
5.    ¿Cuál fue la primera línea ferroviaria del mundo?
6.    ¿En España en qué año se puso en funcionamiento el primer ferrocarril?

Matemàtiques: Repassem les taules de multiplicar, les divisions, les sumes i les restes jugant a diferents jocs online. Alguns jocs necessitaran activar l’Adobe flash. Quan hagis acabat contesta les preguntes:

Multiplicacions:



Divisions:



Restar:




     1.    A quins jocs has jugat?
     2.    Quin joc t’ha agradat més?

Dimecres 3 de juny de 2020

Català:

Repàs ortografia b/v – Estar com el gat i el gos. Entrar a la següent adreça i fer les activitats. Si no saps fer-ne alguna pots ometre amb les fletxes que hi ha a la part esquerra inferior.





https://clic.xtec.cat/projects/aventura/nivell2/01cma/jclic.js/index.html


Castellà:

Continua la historia añadiendo aproximadamente 10 líneas al siguiente fragmento.

Érase una vez, cuatro amigos, Andy, Pandy, Sandy y Candy, que habían decidido ir a pasar un día en la playa, todo transcurría con normalidad, jugaban a las palas, nadaban, corrían, se rebozaban en la arena… ¡Un día normal!

Pero de repente la cabeza de un animal apareció a lo lejos, como un submarino que sale de las profundidades del mar, a medida que el animal avanzaba hacia la playa pudieron ver un largo cuello lleno de manchas negras, luego un enorme cuerpo y finalmente unas finas y largas patas.

-       ¡¡Una jirafa!! Chilló Sandy

-       ¿Cómo has llegado hasta aquí? Preguntó Pandy

Entonces la jirafa dijo: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Dijous 4 de juny de 2020




Educació Física: Sessió amb pilotes



Molt bon dia a tots i totes!!!

Avui, les activitats físiques que haureu d’apuntar a la taula que us vaig passar dilluns les farem amb una pilota anem a fer una sessió amb exercicis per treballar els llançaments, passades, recepcions, bot, colpeig, diferents desplaçaments i la coordinació òcul-manual amb aquesta. No passa res si no us surt algun! Practicant teniu més opcions d’aconseguir-ho!

És important que abans de començar realitzem els moviments articulars que fem cada dia per escalfar a Educació Física. Repetim cada moviment 5 vegades. De dalt a baix, començant pel coll, seguint per les espatlles i braços, després per la cintura, baixar fins els genolls i acabar amb els moviments de turmells i canells a la vegada. Ara ja tenim el cos preparat per començar!

Us passo el link on podeu visualitzar el vídeo: https://youtu.be/NPdBN1O-GIk
Trieu l’opció que millor us vagi:

·         Escriure’m un email explicant-me com us ha anat.
·         O enviar-me alguna fotografia de les proves o alguna d’elles.
·         O enviar-me un vídeo amb una part del circuit.


A la meva direcció de correu electrònic: ingridpm14 @ gmail.com

Aiiiiii quines ganes tinc de veure-us!!!  Us venyoro molt!!!
Una superabraçada,             Íngrid.

Conferències:


Tema: conferència -  Anai i Davide Descobriments i invents al llarg de la història: roda, telèfon, penicil•lina, engranatge, noves tecnologies.
Hora: 4 jun 2020 11:30 AM Madrid
Unirse a la reunión Zoom https://us02web.zoom.us/j/88101014815
ID de reunión: 881 0101 4815

Activitat  contestar formulari individualment. Vos el passaré el mateix dia de la conferència.


Divendres 5 de maig de 2020

Projecte: A la següent pàgina trobaràs tres rutes en ferrocarril que pots fer per Europa. Elegeix-ne una i contesta les preguntes.







    1.    ¿Quina ruta has elegit? (groga – blava – vermella) i per què?
    2.    Indica des d’on surt el ferrocarril i fins a on arriba.
    3.    Per quins països passa el tren?
    4.    A quines ciutats s’atura el tren?



Ampliació d’activitats: part voluntària. Es poden fer els exercicis que es vulguin, no és necessari fer-los tots.

1.    Amplia informació sobre les ciutats que podries visitar de la ruta que has elegit.

Entra a la següent pàgina i informa’t sobre les diferents atraccions que pots veure a cada una de les ciutats de la ruta que has elegit. https://www.interrail.eu/es/trip-ideas/city-guides

a.   Quines ciutats has consultat?
b.   Quines atraccions té cada una d’elles?
c.   Quina et pareix més interessant i per què?

2.    Fes un gràfic de barres a partir de les dades de la comprensió lectora sobre el Kruger de la setmana passada.

Quants animals habiten el Kruger?

El Kruger alberga 5000 rinoceronts blancs, 350 rinoceronts negres, 25000 búfals, 2000 lleons, 9000 girafes, 3000 hipopòtams, 1000 lleopards, uns 12000 elefants, 17000 nyues, 4000 senglars, 2000 hienes, i 170000 impales entre tantes altres espècies.


Exemple del gràfic






3.    Crea un mapa de la ruta feta per Phileas Fogg al llibre escrit per Jules Verne La volta al món en vuitanta dies.

Sobre un mapa mundi localitza les diferents ciutats on va fer escala Phileas Fogg

A continuació uneix les diferents ciutats utilitzant un color diferent per a cada un dels medis de transport utilitzats.

Finalment indica quants dies va tardar en realitzar cada un dels trams.

Els medis de transport més utilitzats en el viatge foren el ferrocarril i el vaixell però també en va usar d’altres.



Trajecte
Mitjà de transport
Durada
Londres a Suez
ferrocarril i vaixell de vapor
7 dies
Suez a Bombai
vaixell de vapor
13 dies
Bombai a Calcuta
ferrocarril i elefant
3 dies
Calcuta a Hong Kong
vaixell de vapor
13 dies
Hong Kong a Yokohama
vaixell de vapor
6 dies
Yokohama a San Francisco
vaixell de vapor
22 dies
San Francisco a Nova York
ferrocarril i trineu
7 dies
Nova York a Londres
vaixell de vapor
9 dies
Volta al món
Total
80 dies


































4.    Comprensió lectora.

El histórico despegue del cohete SpaceX
Los astronautas estadounidenses Bob Behnken y Doug Hurley despegaron este sábado a las 21:22 horas del centro espacial Kennedy en Cabo Cañaveral (Florida) a bordo de un cohete SpaceX Falcon 9, primera empresa privada a la que la NASA ha confiado en una misión tan prestigiosa como arriesgada.
Con un rugido que se escuchó en kilómetros a la redonda en el litoral de Florida, un cohete Falcon 9 de la empresa fundada por Elon Musk despegó a las 15.22 horas de Florida y durante los primeros minutos el vuelo se produjo sin ninguna obstrucción, según la retransmisión en directo de la NASA.
 El primer nivel del cohete se separó como estaba previsto después de diez minutos de vuelo y emprendía el viaje hacia el cielo a casi 4.000 kilómetros por hora, mientras que la segunda planta continuaba propulsionando la cápsula Crew Dragon hasta su destino, la Estación Espacial Internacional.

       ·         ¿Cuál es el nombre del cohete de este artículo?
       ·         ¿Qué astronautas despegaron?
       ·         ¿Des de qué punto de la tierra despegó el cohete?
       ·         ¿Cuál es el nombre del fundador de la empresa que lanzó el cohete?
       ·         ¿Cuál es el destino del cohete?

5.    Problemes de matemàtiques.

a.    De les 7.686 persones que van anar dissabte al concert de rock, 2.457 portaven gorra i 436 portaven cinturó. Quantes persones no portaven ni gorra ni cinturó?

b.    A cada planta d’un edifici treballen 289 persones. Si l’edifici té 24 plantes, quantes persones treballen a l’edifici?

c.    Per a la rua de carnaval es varen repartir a parts iguals 252 bosses de confeti         entre les 6 classes de primària. Quantes bosses de confeti va rebre cada classe?

No hay comentarios:

Publicar un comentario

hola

bhbiub oijoi