Dilluns 16 de setembre de 2019
La Marta comenta amb la seva
mare com organitzarà la festa del seu aniversari:
- No vull convidar l'Oriol!
sempre es posa amb les nenes.
- Jo penso que l'has de
convidar perquè és del teu grup i es podria enfadar - li contesta la mare.
- Tant m'és! també ell ens
fa enfadar a nosaltres amb el que diu.
- Pensa que tot i amb
l'Oriol sou el doble de nenes i convé que hi hagi barreja.
- Però mare, l'Arnau m'ajuda
sempre, en Pep és molt divertit, l'Òscar és un bon noi i en Carles sap organitzar
molt bé els jocs; en canvi l'Oriol...
- Dona, em sap greu per
aquest nen.
- Com vulguis, però no li
farem cap cas!
1.
Quantes
nenes seran a la festa si no en falla cap?
a. Cinc
b. Sis
c. Deu
d. Dotze
e. Setze
2.
Penses que
la Marta convidarà l'Oriol?
a. Sí, per
complaure la mare
b. Sí, perquè
li fa il·lusió
c. No, perquè
no li agrada gens
d. No, perquè
no es parlen
e. No, perquè
molesta les nenes
3.
Si durant
la festa expliquen acudits, quin nen creus que els farà riure més?
a. Òscar
b. Arnau
c. Carles
d. Oriol
e. Pep
Divendres 27 de setembre de 2019
Contesta les següents preguntes a partir de la imatge anterior:
- Quins dies podem fer escalada?
- A partir de quina edat es pot jugar a petanca?
- A quin lloc es fa l’activitat de handbol?
- Com es diu la coordinadora de gimnasi rítmica?
- A quin telèfon he de telefonar per parlar amb el coordinador de bàdminton?
Dimecres 2 de setembre de 2019
Sopa de lletres:
Jeroglífic:
Dimecres 9 d'octubre de 2019
Treballam el quadern pàgina 34.
1. On han anat a parar els dos personatges? què estan celebrant allà on han anat a parar?
2. Quins altres personatges coneixen? on es coneixen?
3. Es faran amics? Com parlaran? Què faran?
Dimecres 16 d'octubre de 2019
Dilluns 28 d'octubre de 2019
Dimecres 13 de novembre de 2019
Un dia, un ase d’una pagesa va caure en un pou. L’animal es va posar a plorar, mentre la pagesa rumiava què podia fer. Finalment va decidir que l’animal ja era vell i el pou sec, per la qual cosa podia aprofitar-ho per tapar el pou, sense treure l’ase.
Va demanar a tots els seus veïns que vinguessin a ajudar-la. Tots van agafar una pala i van començar a tirar terra al pou. L’ase es va adonar del que passava i va tornar a plorar desesperadament. Després, amb gran sorpresa per a tots, es va tranquil·litzar.
Després d’unes quantes palades de terra, la pagesa va mirar al fons del pou i es va sorprendre del que va veure: a cada palada de terra, l’ase se sacudia la terra i donava un pas amunt. Mentre els veïns seguien tirant terra damunt de l’animal, ell se la sacudia i feia un altre pas amunt.
Aviat van veure tots sorpresos com l’ase arribava fins a la boca del pou i en sortia trotant.
Activitat 1,2,4: aquesta història té un missatge ocult, l'autor intenta transmetre un coneixement al lector sabries dir quin és?
Dimecres 22 de gener de 2020
Dictat
El clima és el conjunt
de condicions atmosfèriques que
caracteritzen una regió. Segons si es refereix al món, a una regió
o a una localitat concreta es parla de clima global, clima local o microclima . Per a l'estudi del clima se sol analitzar
durant un període mínim de trenta anys els elements del temps: la temperatura, la humitat,
la pressió, els vents, les precipitacions.
1. Cerca al dictat tres parules agudes, tres planes i dues esdrúixoles.
- Agudes:
- Planes:
- Esdrúixoles:
Dimecres 28 de gener de 2020
1. Escriu tj, tg, j o g segons on calgui:
via__e ad___ectiu
pla__a ___enoi
in___ecció __eroglífic
ma__estat __ulivert
trepi___ada diumen__e
___ espa, ___unta,
forma___e, ___irafa,
___oia, avanta__e
2. Separa les paraules de l'exercici anterior per síl·labes.
3. Classifica les paraules de l'exercici anterior en agudes, planes i esdrúixoles.
- Agudes:
- Planes:
- Esdrúixoles:
Dimecres 19 de febrer de 2020
Dimecres 04 de març de 2020
1.
Encercla el prefixos de les paraules següents
a. Empaquetar
b.
Destapar
c. Submarí
d.
Contraatac
e.
Antihigiènic
2.
Relaciona i forma paraules amb els
prefixos proposats.
a.
Híper_
, in_ , co_ ,
semi, re_ , extra_
b.
Visible,
cercle, mercat, habitar, terrestre, utilitzable.
3.
Forma paraules que contenguin els prefixos
següents:
4.
Retxa les paraules en que la partícula pre no forma prefix.
a. Prehistòria.
b.
Pregoner
c. Preexistir
d.
Precipici
e.
Preescolar
f. Preciós
g. Precuinat
h.
Present
i. Preavís
1. Forma paraules derivades d’aquestes amb
els sufixos següents:
a. -er , -ejar , -arança , -ment , -ós , -ícia.
i.
Estiu..... : estiuejar
ii. Brut.....
iii. Gota.....
iv. Enyorar.....
v. Boira.....
vi. Fusta.....
vii. Perill.....
Dimecres 04 de març de 2020
1. Posa
la grafia (j o g) adient segons correspongui.
a.
Sub__ecte
b.
__uliol
c.
__ermà
d.
Pro__ecció
e.
__ove
f.
__imnàs
g.
__aqueta
h.
__enoll
i.
__irafa
j.
In__ecció
k.
À__il
l.
Pro__ecte
2. S’escriuen
en __________ els grups JECC i JECT
3. Escrivim
________ davant les vocals e, i.
4. Escrivim
________ davant les vocals a, o, u .
5. Completa
amb tj o tg segons correspongui.
a.
Forma___e
b.
Mi___a
c.
Mi__ons
d.
Me___e
e.
Trepi___ar
f.
Rello___e
g.
Via___ar
h.
Pla___a
i.
Ju___e
j.
Missa___e
6. Què
són els prefixos?
7. Què
són els sufixos?
8. Encercla
els prefixos de les paraules següents:
a.
Descampat
b.
Submarí
c.
Hipòdrom
d.
Antivirus
e.
Sobrepès
f.
Desactivar
g.
Anticossos
h.
Automàtic
9. Encercla
els sufixos de les paraules següents:
a.
Mariner
b.
Fusteria
c.
Perillós
d.
Papereria
e.
Frescor
f.
Felicitat
g.
controlar
10.
Subratlla la resposta correcte:
-
Les
terminacions –ER, -ERA, -DOR, -DORA i –ISTA indiquen:
o
Prefixos
o
Menjars
o
Professions
hola Jordi soy sofia. tengo gripe y fiebre. me pones deberes en el blog para hacer en casa
ResponderEliminar