____________TEMA 1__________________
Dilluns 23 de setembre de 2019
5 UM
|
6 C
|
6 D
|
4 U
|
2. Combina les xifres de diferents maneres per escriure tots els nombres possibles que tinguin milers. Fes-ho de més gran a més petit. 6 – 4 – 0 – 0
UM
|
C
|
D
|
U
|
UM
|
C
|
D
|
U
|
UM
|
C
|
D
|
U
|
3. Escriu el nombre, amb lletres, que té 5 unitats, desenes, 6 centenes i 2 unitats de miler.
4. Escriu els següents nombre utilitzant la norma apresa.
- 2.830 :
- 1.970 :
- 47.350:
- 34.215:
- 459.030:
- 127.360:
5. Ara omple la taula amb els nombres anteriors.
CM
|
DM
|
UM
|
C
|
D
|
U
|
6. Esbrina i escriu (lletres) el següent nombre.
- És un nombre menor a 8 UM i major a 6 UM.
- És un nombre que té sis centenes.
- El nombre de desenes es la meitat de les centenes.
- Les valor de les unitats és igual al de dits de la teva mà esquerra.
Nombre: _________________________________________________________
Dijous 26 de setembre de 2019
7. Escriu els nombres que representen els següents dibuixos.
________________________________ __________________________________
8. Descompon els següents nombres com l'exemple:
- 457.952 = 400.000 + 50.000 + 7.000 + 900 + 50 + 2
- 67.361 =
- 125.964 =
- 504.247 =
- 650.150 =
- 452.345 =
- 10.000 + 5.000 + 200 + 50 + 7 = 15.257
- 30.000 + 7.000 + 50 =
- 600.000 + 80.000 + 9.000 + 600 + 70 + 3 =
- 800.000 + 40.000 + 3.000 + 500 + 40 + 8 =
- 900.000 + 8.000 + 70 + 2 =
- 400.000 + 90.000 + 9.000 + 600 + 20 + 7 =
10. Escriu els següents nombres amb lletres: 125.475 i 680.926.
- _____________________________________________
- _____________________________________________
Les taules de multiplicar:
12. Amb la taula que has creat resol les següents multiplicacions:
Exemple:
Dilluns 7 d'octubre de 2019
Recorda:
14. Ara practica amb un company.
Dimarts 8 d'octubre de 2019
Dijous 9 d'octubre de 2019
Dilluns 14 d'octubre de 2019
15. En Tomàs està llegint un llibre d'aventuras, ja n'ha llegit 88 pàgines i n'hi falten per llegir 136. Quantes pàgines té el llibre?
Dades: Operacions: Resposta:
16. A l'estadi de futbol, hi caben 12.780 persones. S'han venut 8.990 entrades. Quantes entrades falten per vendre?
Dades: Operacions: Resposta:
17. Un cangur fa 785 salts en un dia. En cada salt avança 2 metres. Quants metres ha recorregut al llarg del dia?
Dades: Operacions: Resposta:18. Pensa i completa els nombres que hi falten.

19. Quants d'ous hi ha en 5 dotzenes?
Dades: Operacions: Resposta:
20. observa el següent dibuix i després contesta les preguntes.
a. Quin és el pou més profund del món?
b. Quina diferència hi ha entre la fosa de las Marianes i la posició del titànic?
c. Quina distància hi ha entre el punt més alt del món i el més profund?
d. Quantes vegades és més gran el pou Koala que la mina activa més profunda?
Dijous 17 d'octubre de 2019
21. Observa atentament el següent dibuix.
a. Quina hora és?
b. . Creus que és correcte dir que són les 9? i les 10?
c. L'hora que marca el rellotge és més pròxima a les 9 o a les 10?
d. Si haguessis de dir una hora aproximada quina hora seria?
Dilluns 21 d'octubre de 2019
Activitats reforç matemàtiques. Preparam l'examen.
* Les solucions estan a la imatge de les muntanyes.
Dimarts 05 de novembre de 2019
35. Observa el següent mapa on està marcada la ruta que vàrem fer el dia 31 d'octubre i després segueix les instruccions.
a. L'escala d'un mapa és la proporció entre les dimensions reals d'un objecte i la seva representació en un mapa, una maqueta, un plànol, etc. Aquesta sol estar situada a la part baixa del mapa .
La línia blanca representa 500 mts. a la realitat.
b. Cerca, al mapa, l'escala i digués quina és.
c. Utilitzant l'escala del mapa i un regle calcula el recorregut que férem. Quants metres caminàrem?
d. És necessari calcular la tornada per saber la distància total?
Divendres 9 de novembre de 2019
36. Mesura les distàncies que et toquin.
Dimarts 12 de novembre de 2019
Ara contesta les preguntes:
Dilluns 2 de desembre de 2019
e. Què és més comú tenir 0,1,2 o mes de 2 germans/es?
f. Suma tots els germans de la classe i després dividiu entre el número d’alumnes.
Ara copia les següents definicions al quadern:
Dimarts 3 de desembre de 2019
45. Realitza un recull de dades com el d'ahir sobre les mascotes dels nostres companys de classe. Pots fer una taula com la següent per ajudar-te.
Ara realitza el gràfic.
Dijous 12 de desembre de 2019
Aprenem a dividir.
Divendres 10 de gener de 2020
Deures: Fer les següents divisions.
- 676 : 3 =
- 1872 : 2 =
- 9572 : 4 =
Dijous 13 de gener de 2020
Representació d'un punt en un plà.
1. visualita la presentacio i segueix les instruccions.
11. Crea la següent taula amb la fulla que hi ha a continuació, després enganxa-la al quadern.
12. Amb la taula que has creat resol les següents multiplicacions:
- 23 x 4 =
- 356 x 7 =
- 2.138 x 9 =
- 456 x 12 =
- 378 x 29 =
- 4.062 x 35 =
Exemple:
Dilluns 7 d'octubre de 2019
Recorda:
13. Calcula les següents multiplicacions representades amb els dits.
14. Ara practica amb un company.
Dimarts 8 d'octubre de 2019
Dijous 9 d'octubre de 2019
Dilluns 14 d'octubre de 2019
15. En Tomàs està llegint un llibre d'aventuras, ja n'ha llegit 88 pàgines i n'hi falten per llegir 136. Quantes pàgines té el llibre?
Dades: Operacions: Resposta:
16. A l'estadi de futbol, hi caben 12.780 persones. S'han venut 8.990 entrades. Quantes entrades falten per vendre?
Dades: Operacions: Resposta:
17. Un cangur fa 785 salts en un dia. En cada salt avança 2 metres. Quants metres ha recorregut al llarg del dia?
Dades: Operacions: Resposta:18. Pensa i completa els nombres que hi falten.
19. Quants d'ous hi ha en 5 dotzenes?
Dades: Operacions: Resposta:
20. observa el següent dibuix i després contesta les preguntes.
a. Quin és el pou més profund del món?
b. Quina diferència hi ha entre la fosa de las Marianes i la posició del titànic?
c. Quina distància hi ha entre el punt més alt del món i el més profund?
d. Quantes vegades és més gran el pou Koala que la mina activa més profunda?
Dijous 17 d'octubre de 2019
21. Observa atentament el següent dibuix.
b. . Creus que és correcte dir que són les 9? i les 10?
c. L'hora que marca el rellotge és més pròxima a les 9 o a les 10?
d. Si haguessis de dir una hora aproximada quina hora seria?
Dilluns 21 d'octubre de 2019
22. Omple el següent quadre amb els següents nombres.
Nombre
|
U
Milió
|
CM
|
DM
|
UM
|
C
|
D
|
U
|
5.619
|
|||||||
23.435
|
|||||||
123.409
|
|||||||
2.345.768
|
|||||||
3.200.012
|
23.
Ara descompon els nombres anteriors de la següent manera.
·
5.619 = 5.000 + 600 + 10 + 9
24.
Escriu
els següents nombres utilitzant la norma D-U-C.
·
8.217
·
623.018
·
4.702.569
25.
Escriu
la xifra que ocupa cadascuna de les posicions següents en el nombre: 6.921.347
Unitats
|
|
Centenes
|
|
Centenes de miler
|
|
Unitats de milió
|
|
Desenes
|
|
Unitats de miler
|
26.
Realitza
les següents operacions:
·
564 x
4 =
·
9.741
x 6 =
·
48 x 23
=
27.
Posa els
següents nombres sobre la recta: 45, 404, 250, 306, 150, 175.
0 50
100 150 200 250 300 350 400
450 500
Activitats reforç matemàtiques. Preparam l'examen.
1.
Escriu els següents valors dins la taula. 4.538,
23. 478, 709.671 i 5.890.342.
U. de milió
|
CM
|
DM
|
UM
|
C
|
D
|
U
|
2.
Contesta les següents
preguntes respecte a aquesta xifra: 6.014.389
a. Quin nombre hi ha a la
posició unitats de miler: ___4___
b. Quin nombre hi ha a la
posició de centenes: _______
c. El nombre 1 correspon
a les desenes o a les desenes de miler? ___________________________________________________
d. El nombre 6 correspon
a les: ____________________________
3.
Escriu en lletres els
següents nombres: Norma D-U-C
a. 2.456 =
b. 34.670 =
c. 9.000.025 =
4.
Descompon els següents
nombres com l’exemple.
a. 47.246 = 40.000 + 7.000 + 200 + 40 + 6
b. 149.624 =
c. 927.762 =
5.
Col·loca adequadament
i després realitza les següents multiplicacions:
a. 491 X 5 =
b. 378 X 7 =
c. 903 X 6 =
d. 1.260 X 8
____________TEMA 2__________________
28. Ordena les muntanyes més altes del món de més gran a més petita.
29. A més a més del metre quines altres unitats de mesura coneixes?
30. Podriem mesurar les muntanyes amb pams?
31. Què mesura un pam?
32. Quants pams hi ha en un metre?
33. Quins són els 6 continents del món?
34. Per què s'escriuen els noms de les muntanyes amb majúscules?
Operacions:
- 3.481 x 2 =
- 1.179 x 5 =
- 1.264 x 7 =
- 1.628 x 3 =
- 655 x 9 =
- 326 x 19 =
- 434 x 13 =
* Les solucions estan a la imatge de les muntanyes.
Dimarts 05 de novembre de 2019
35. Observa el següent mapa on està marcada la ruta que vàrem fer el dia 31 d'octubre i després segueix les instruccions.
a. L'escala d'un mapa és la proporció entre les dimensions reals d'un objecte i la seva representació en un mapa, una maqueta, un plànol, etc. Aquesta sol estar situada a la part baixa del mapa .
La línia blanca representa 500 mts. a la realitat.
b. Cerca, al mapa, l'escala i digués quina és.
c. Utilitzant l'escala del mapa i un regle calcula el recorregut que férem. Quants metres caminàrem?
d. És necessari calcular la tornada per saber la distància total?
Divendres 9 de novembre de 2019
36. Mesura les distàncies que et toquin.
Dimarts 12 de novembre de 2019
37.
Llegeix aquestes
definicions:
Quadrat: Rectangle que té els quatre costats iguals.
Rectangle: Paral·lelogram que té els quatre angles rectes.
Paral·lelogram: Quadrilàter que té els costats oposats iguals
i paral·lels.
Quadrilàter: polígon de quatre costats.
38.
Quines de les
definicions anteriors diries que defineix millor a les figures que has mesurat.
Per què?
39.
Amb un regle mesura
una de les línies que tens marcades a la fulla i apunteu.
40.
Amb una calculadora divideix
el que vares mesurar al pati entre el que has apuntat. Quin és el resultat?
41.
L’altre dia, quan parlàvem
de les unitats de mètriques que coneixíeu, n’Alfie va dir metre quadrat. Un metre quadrat
és un quadrat que cada costat mesura un metre.
42.
Quants metres quadrats
hi ha al camp de futbol?
Dimarts 19 de novembre de 2019
Dimarts 19 de novembre de 2019
Dijous 21 de novembre de 2019
Realitza les següents sumes i després posa la posició que toca com
l’exemple.
Fes la gràfica relacionada amb la taula anterior.
Dimarts 25 de novembre de 2019
43. Observa la taula.
EQUIPOS
|
PT
|
PJ
|
PG
|
PE
|
PP
|
GF
|
GC
|
|
1
|
Barcelona
|
28
|
13
|
9
|
1
|
3
|
35
|
16
|
2
|
Real Madrid
|
28
|
13
|
8
|
4
|
1
|
28
|
10
|
3
|
Sevilla
|
27
|
14
|
8
|
3
|
3
|
18
|
14
|
4
|
Atlético Madrid
|
25
|
14
|
6
|
7
|
1
|
16
|
9
|
5
|
Athletic Bilbao
|
23
|
14
|
6
|
5
|
3
|
15
|
9
|
6
|
R. Sociedad
|
23
|
14
|
7
|
2
|
5
|
22
|
17
|
7
|
Getafe
|
21
|
14
|
5
|
6
|
3
|
19
|
16
|
8
|
Granada
|
21
|
14
|
6
|
3
|
5
|
20
|
18
|
9
|
Levante
|
20
|
14
|
6
|
2
|
6
|
18
|
17
|
- Quin és l’equip amb més gols a favor (GF).
- Quin és l’equip amb menys gols encaixats (GC).
- Calcula les diferències entre els gols a favor (GF) i els gols en contra (GC) dels equips.
- Realitza una gràfica amb els resultats de l’exercici anterior.
- Busca al mapa com es diu la Comunitat Autònoma on juguen els diferents equips.
Gols
20
|
|||||||||
18
|
|||||||||
16
|
|||||||||
14
|
|||||||||
12
|
|||||||||
10
|
|||||||||
8
|
|||||||||
6
|
|||||||||
4
|
|||||||||
2
|
|||||||||
Barcelona
|
Real Madrid
|
Sevilla
|
Atlètico
|
Athletic
|
R. Sociedad
|
Getafe
|
Granada
|
Levante
|
Dilluns 2 de desembre de 2019
44. Omple la taula corresponent:
Taula recull dades família
| ||
Núm.
|
Nom
|
Nº germans
|
1
| ||
2
| ||
3
| ||
4
| ||
5
| ||
6
| ||
7
| ||
8
| ||
9
| ||
10
| ||
11
| ||
12
| ||
13
| ||
14
| ||
15
| ||
16
| ||
17
| ||
18
| ||
19
| ||
20
| ||
21
| ||
22
| ||
23
| ||
24
| ||
25
|
a. Quants companys tenen 0 germans/es?
b. Quants companys tenen 1 germà/na?
c. Quants companys tenen 2 germans/es?
d. Quants companys tenen més de 2 germans?
Ara fes un gràfic amb els resultats.
16
| ||||
15
| ||||
14
| ||||
13
| ||||
12
| ||||
11
| ||||
10
| ||||
9
| ||||
8
| ||||
7
| ||||
6
| ||||
5
| ||||
4
| ||||
3
| ||||
2
| ||||
1
| ||||
0
|
1
|
2
|
+2
|
e. Què és més comú tenir 0,1,2 o mes de 2 germans/es?
f. Suma tots els germans de la classe i després dividiu entre el número d’alumnes.
Ara copia les següents definicions al quadern:
Moda: La moda és un estadístic molt senzill: és el valor més freqüent.
Mitjana aritmètica : La mitjana es el quocient entre la suma de les dades i el nombre de dades.
Notes exàmens:
· Examen 1 = 7
· Examen 2 = 8
· Examen 3 = 6
Sumam tots els resultats dels exàmens 7 + 8 + 6 = 21
Sumam tots els resultats dels exàmens 7 + 8 + 6 = 21
Dividim el resultat entre el numero d’exàmens: 21 : 3 = 7
Dimarts 3 de desembre de 2019
45. Realitza un recull de dades com el d'ahir sobre les mascotes dels nostres companys de classe. Pots fer una taula com la següent per ajudar-te.
Nom
|
Mascota 1
|
Mascota 2
|
Mascota 3
|
Jordi
|
Gat
|
||
Una vegada hagis completat la taula contabilitza els tipus d'animals de la següent forma.
Mascota
|
Nombre
|
Gat
|
1
|
Ca
|
|
Ocells
|
|
Peixos
|
Núm.
|
|||||||
10
|
|||||||
9
|
|||||||
8
|
|||||||
7
|
|||||||
6
|
|||||||
5
|
|||||||
4
|
|||||||
3
|
|||||||
2
|
|||||||
1
|
|||||||
Ca
|
Gat
|
Ocell
|
P...
|
Mascota
|
Quina és la mascota més comú?
Investiga sobre les mascotes a reu del món.
https://es.statista.com/estadisticas/569538/poblacion-de-mascotas-en-europa/
https://www.periodismo.com/2016/05/31/cuales-son-los-paises-con-mas-mascotas-en-el-mundo/
https://www.youtube.com/watch?v=doMl-_PEcuE
Dijous 5 de desembre de 2019
46. Reflexiona:
https://www.periodismo.com/2016/05/31/cuales-son-los-paises-con-mas-mascotas-en-el-mundo/
https://www.youtube.com/watch?v=doMl-_PEcuE
Dijous 5 de desembre de 2019
46. Reflexiona:
- Per què creus que la població mundial ha crescut tan des del mil nou-cents cinquanta?
La població mundial ha augmentat degut a
avanços en la medicina i la tecnologia.
Dijous 12 de desembre de 2019
Segon trimestre
Dijous 09 de gener de 2020
Aprenem a dividir.
Divendres 10 de gener de 2020
Deures: Fer les següents divisions.
- 676 : 3 =
- 1872 : 2 =
- 9572 : 4 =
Dijous 13 de gener de 2020
Representació d'un punt en un plà.
1. visualita la presentacio i segueix les instruccions.
Dimarts 14 de gener de 2020
3. Observa i després contesta les preguntes.
Dijous 16 de gener de 2020
Dimarts 21 de gener de 2020
Entra en el següent enllaç i llegeix.
https://spanishnumbers.guide/es/numeros-romanos/
Una vegada llegida la pàgina realitza la següent activitat.
1. Fes un resum del que creguis més important.
2. Escriu els 20 primers nombres en números romans.
Els nombres romans
Regles dels nombres romans:
1. Els números romans I,
X, C i M poden repetir-se fins a tres vegades a l'hora d'escriure un número
romà.
2. Els números romans V,
L i D no poden repetir-se mai.
3. i un número romà té un
número a la dreta menor que el de l'esquerra llavors es sumen tots dos.
a. Exemple: XI: el número de la
dreta (I = 1) és menor que el de
l'esquerra (X = 10) llavors se sumeixin, és a dir XI = 11
4. Si un número romà té
un número a la dreta major que el de l'esquerra i aquest és un I, X o C,
llavors es resta el de l'esquerra al dreta.
a. Exemple: IX: el número de la
dreta (X = 10) és major que el de l'esquerra (I = 1) i a més aquest és I després es resta el de
l'esquerra al de la dreta, és a dir IX = 9
Dilluns 27 de gener de 2020
Divendres 31 de gener
NOM __________________________________ DATA __________
1. A una escola es va realitzar una cursa solidària que consistia en donar voltes al pati. Després de la cursa uns quants amics varen contar el nombre de voltes realitzades donant els següents resultats.
Nom alumne/a
|
Núm. voltes
|
Joan
|
5
|
Pedro
|
6
|
Verónica
|
5
|
Ashley
|
4
|
Maria
|
7
|
Lucas
|
5
|
Noa
|
3
|
a. Quantes voltes han realitzat entre tots 7?
b. Qui ha realitzat més voltes?
c. Quantes voltes en total han donat totes les boixes?
d. Quantes voltes més ha fet en Pedro que na Noa?
e. Quina és la moda?
f. Quina és la mitjan de voltes d’aquest grup d’amics?
2. Fes el gràfic de les dades anteriors.
8
| |||||||
7
| |||||||
6
| |||||||
5
| |||||||
4
| |||||||
3
| |||||||
2
| |||||||
1
| |||||||
Joan
|
Pedro
|
Verónica
|
Ashley
|
Maria
|
Lucas
|
Noa
|
3. Realitza es següents divisions:
a. 54 : 2 =
b. 621 : 3 =
c. 1.345 : 5 =
d. 1.722 : 7 =
4. Indica es coordenades dels següents objectes. Recorda indicar primer l’horitzontal (lletres) i després la vertical (números).
7
| ![]() | ||||||
6
| |||||||
5
| |||||||
4
| ![]() | ![]() | |||||
3
| ![]() | ||||||
2
| ![]() | ||||||
1
| |||||||
A
|
B
|
C
|
D
|
E
|
F
|
G
|
a. Pilota basquet:
b. Casa:
c. Colom:
d. Riu:
e. Mapa mundi:
5. Sobre el quadre de l’exercici anterior dibuixa a la coordenada (F,6) un punt blau, a la coordenada (D,2) un punt negre i a l a coordenada (A,4) un punt vermell.
6. Escriu els següents nombres en números romans:
a. 35 =
b. 67 =
c. 348 =
d. 92 =
e. 345 =
f. 2469 =
7. Quin és el nombre decimal dels següents nombres romans.
a. XXV =
b. XLI =
c. DCLII =
d. MCD =
Divendres 7 de febrer de 2020
Els bitllets del món.
País
|
Nom bitllet
|
Símbol
|
Què hi ha dibuixat?
|
EEUU
|
Dolar
|
$
|
Presidents/ casa blanca
|
Anglaterra
|
Libra
|
£
|
Reina /
|
Escòcia
|
Libra
|
£
|
Reina /
|
Sudàfrica
|
Rand
|
R
|
Animals / Nelson Mandela
|
Israel
|
Sèquel
|
₪
|
Persones importants
|
Tailàndia
|
Baht
|
฿
|
Rei Tailàndia/ templos
|
Veneçuela
|
Bolívar
|
Bs
|
Persones importants
|
Què hi surten als bitllets d’euro?
El front del bitllet mostra portes i finestres mentre que la seva part del darrere mostra ponts.
Què signifiquen els ponts i les finestres què és veuen en els bitllets d’euro?
Les portes i finestres simbolitzen l'esperit d'obertura i cooperació d'Europa. Els ponts són una metàfora que parla de la unió dels pobles europeus entre si i amb la resta del món.
Dilluns 10 de febrer de 2020
Dilluns 10 de febrer de 2020
Tots els bitllets tenen el mateix valor?
Tota la classe: No, n hi ha de 5, de 10, de 20, de 50...
Tota la classe: No, n hi ha de 5, de 10, de 20, de 50...
Miguel: tenen més valor els que l’utilitzen en molts països diferents.
Lucia: si tu estàs en Espanya i tens un bitllet d’EEUU no et serveix de res.
Com podem saber el valor de cada bitllet?
Ada: mirant-ho per google
Alfie: Mirant el bitllet quin nombre té i si saps el valor de l’euro ho pots calcular.
Jordi: s'ha d'aplicar una formula. Valor bitllet x valor de canvi = resultat
Calcula el valor de 20 dolars en euros si el canvi es de 1,10?
20 $ x 1,10 = 22,00 €
Quin valor tenen en euros, cada un dels bitllets que teniu al grup? i la suma de tots? (en euros)
Pàgina molt interessant sobre els bitllets del món: https://colnect.com/es/banknotes/countries
Dimarts 11 de febrer de 2020
1. Utilitzant les cintes mètriques omple la taula d’altures del teu grup.
Dimarts 24 de febrer de 2020
Dilluns 09 de febrer de 2020
Dimarts 10 de febrer de 2020
Pàgina molt interessant sobre els bitllets del món: https://colnect.com/es/banknotes/countries
Dimarts 11 de febrer de 2020
ACTIVITATS:
1. Utilitzant les cintes mètriques omple la taula d’altures del teu grup.
Nom grup:
| ||||
Nom alumne/a
|
Altura
|
Descomposició
| ||
U
|
d
|
c
| ||
Jordi
|
1,75 metres
|
1
|
7
|
5
|
2. Calcula el total de les vostres altures?
3. explica breument cóm ho has fet.
Dimarts 24 de febrer de 2020
Dilluns 09 de febrer de 2020
Dimarts 10 de febrer de 2020
1. Ordena els següents
valors sobre l'altura mitjana dels diferents països de major a menor.
País
|
Altura
|
Argentina
|
166,9
|
Turquía
|
167,4
|
Estados
Unidos
|
170,3
|
Paraguay
|
166,4
|
Australia
|
172,6
|
Madagascar
|
156,4
|
Canadá
|
171
|
Rusia
|
170,9
|
Chipre
|
168,7
|
México
|
162,9
|
Egipto
|
162
|
Francia
|
172,3
|
Nueva
Zelanda
|
171,3
|
España
|
170
|
2. Observa el següent catàleg i després contesta les preguntes.
a.
Quin és el
producte més car?
b.
I el més
barat?
c.
Quin preu té
l'oli?
d.
Què ens gastaríem
si compréssim les pizzes i el detergent Dixan?
e.
De la compra
anterior:
·
Podríem pagar
amb un bitllet de 5€ i una moneda d’euro?
·
Quins sous
ens tornarien?
·
Si paguéssim
amb un bitllet de 10 € quan euros ens tornarien?
f.
Què
significa el següent missatge?
g.
Què costaria
la segona llauna d’olives? I la segona unitat de detergent Flora?
No hay comentarios:
Publicar un comentario