MATEMÀTIQUES





____________TEMA 1__________________


Dilluns 23 de setembre de 2019

1. Omple la següent taula segons les indicacions cada columna. 5.422, 9.864, 1.365, 6.784, 5.975, 4.653, 67, 9.600, 3.004, 9.863, 5.000, 7.689.



5 UM
6 C
6 D
4 U









   
   2. Combina les xifres de diferents maneres per escriure tots els nombres possibles que tinguin milers. Fes-ho de més gran a més petit. 6 – 4 – 0 – 0

  UM
  C
  D
  U
  UM
  C
  D
  U
  UM
  C
  D
  U




  
   3. Escriu el nombre, amb lletres, que té 5 unitats, desenes, 6 centenes i 2 unitats de miler.




Dimarts 24 de setembre de 2019



    4. Escriu els següents nombre utilitzant la norma apresa.
    • 2.830 :
    • 1.970 :
    • 47.350:
    • 34.215:
    • 459.030:
    • 127.360:
    5. Ara omple la taula amb els nombres anteriors.



    CM
    DM
    UM
    C
    D
    U















    6. Esbrina i escriu (lletres) el següent nombre.

      • És un nombre menor a  8 UM i major a 6 UM.
      • És un nombre que té sis centenes.
      • El nombre de desenes es la meitat de les centenes.
      • Les valor de les unitats és igual al de dits de la teva mà esquerra.
                 
                 Nombre: _________________________________________________________


    Dijous 26 de setembre de 2019


    7. Escriu els nombres que representen els següents dibuixos.



      ________________________________                  __________________________________




    Dilluns 30 de setembre de 2019




    8. Descompon els següents nombres com l'exemple:
    • 457.952 = 400.000 + 50.000 + 7.000 + 900 + 50 + 2 
    • 67.361   =
    • 125.964 =
    • 504.247 =
    • 650.150 =
    • 452.345 =
    9. Ara fés el procés invers.
    • 10.000 + 5.000 + 200 + 50 + 7 = 15.257
    • 30.000 + 7.000 + 50 =
    • 600.000 + 80.000 + 9.000 + 600 + 70 + 3 =
    • 800.000 + 40.000 + 3.000 + 500 + 40 + 8 =
    • 900.000 + 8.000   + 70      + 2 =
    • 400.000 + 90.000 + 9.000 + 600 + 20 + 7 =


    10. Escriu els següents nombres amb lletres: 125.475 i 680.926.

    • _____________________________________________
    • _____________________________________________


    Dimarts 1 d'octubre de 2019

    11. Avui treballarem el llibret de matemàtiques. Activitats del 3 al  6.



    Dijous 3 d'octubre de 2019


    Les taules de multiplicar:


    11. Crea la següent taula amb la fulla que hi ha a continuació, després enganxa-la al quadern.











    12. Amb la taula que has creat resol les següents multiplicacions:


    • 23 x 4 =
    • 356 x 7 =
    • 2.138 x 9 =
    • 456 x 12 =
    • 378 x 29 =
    • 4.062 x 35 =

    Exemple: 















    Dilluns 7 d'octubre de 2019

    Recorda:




    13. Calcula les següents multiplicacions representades amb els dits.













    14. Ara practica amb un company.

    Dimarts 8 d'octubre de 2019





    Dijous 9 d'octubre de 2019








    Dilluns 14 d'octubre de 2019


    15. En Tomàs està llegint un llibre d'aventuras, ja n'ha llegit 88 pàgines i n'hi falten per llegir 136. Quantes pàgines té el llibre?

    Dades:                       Operacions:                   Resposta:




    16. A l'estadi de futbol, hi caben 12.780 persones. S'han venut 8.990 entrades. Quantes entrades falten per vendre?

    Dades:                       Operacions:                   Resposta:



    17. Un cangur fa 785 salts en un dia. En cada salt avança 2 metres. Quants metres ha recorregut al llarg del dia?


    Dades:                       Operacions:                   Resposta:
    18. Pensa i completa els nombres que hi falten.









    19. Quants d'ous hi ha en 5 dotzenes?

    Dades:                       Operacions:                   Resposta:




    20. observa el següent dibuix i després contesta les preguntes.





    a. Quin és el pou més profund del món?

    b. Quina diferència hi ha entre la fosa de las Marianes i la posició del titànic?

    c. Quina distància hi ha entre el punt més alt del món i el més profund?

    d. Quantes vegades és més gran el pou Koala que la mina activa més profunda?



    Dijous 17 d'octubre de 2019



    21. Observa atentament el següent dibuix.





    a. Quina hora és?
    b. . Creus que és correcte dir que són les 9? i les 10?
    c. L'hora que marca el rellotge és més pròxima a les 9  o a les 10?
    d. Si haguessis de dir una hora aproximada quina hora seria?

    Dilluns 21 d'octubre de 2019




    22.  Omple el següent quadre amb els següents nombres.

    Nombre
    U Milió
    CM
    DM
    UM
    C
    D
    U
    5.619







    23.435







    123.409







    2.345.768







    3.200.012


















    23.  Ara descompon els nombres anteriors de la següent manera.

    ·        5.619 = 5.000 + 600 + 10 + 9

    24.  Escriu els següents nombres utilitzant la norma D-U-C.

    ·        8.217
    ·        623.018
    ·        4.702.569

    25.  Escriu la xifra que ocupa cadascuna de les posicions següents en el nombre: 6.921.347


    Unitats

    Centenes

    Centenes de miler

    Unitats de milió

    Desenes

    Unitats de miler









    26.  Realitza les següents operacions:

    ·        564 x 4 =
    ·        9.741 x 6 =
    ·        48 x 23 =

    27.  Posa els següents nombres sobre la recta: 45, 404, 250, 306, 150, 175.













    0        50       100      150      200      250       300       350     400      450   500



    Activitats reforç matemàtiques. Preparam l'examen.


    1.   Escriu els següents valors  dins la taula. 4.538, 23. 478, 709.671 i 5.890.342.

    U. de milió
    CM
    DM
    UM
    C
    D
    U





























    2.   Contesta les següents preguntes respecte a aquesta xifra: 6.014.389

    a.   Quin nombre hi ha a la posició unitats de miler: ___4___
    b.   Quin nombre hi ha a la posició de centenes:      _______
    c.   El nombre 1 correspon a les desenes o a les desenes de miler? ___________________________________________________
    d.   El nombre 6 correspon a les: ____________________________

    3.   Escriu en lletres els següents nombres: Norma D-U-C

    a.   2.456            =
    b.   34.670          =
    c.   9.000.025      =

    4.   Descompon els següents nombres com l’exemple.

    a.   47.246 = 40.000 + 7.000 + 200 + 40 + 6
    b.   149.624 =
    c.   927.762 =

    5.   Col·loca adequadament i després realitza les següents multiplicacions:



    a.   491 X 5 =
    b.   378 X 7 =
    c.   903 X 6 =
    d.   1.260 X 8








    ____________TEMA 2__________________






    28. Ordena les muntanyes més altes del món de més gran a més petita.

    29. A més a més del metre quines altres unitats de mesura coneixes?

    30. Podriem mesurar les muntanyes amb pams?

    31. Què mesura un pam?

    32. Quants pams hi ha en un metre?


    33. Quins són els 6 continents del món?

    34. Per què s'escriuen els noms de les muntanyes amb majúscules?

    Operacions:

    • 3.481 x 2 =
    • 1.179 x 5 =
    • 1.264 x 7 =
    • 1.628 x 3 =
    • 655 x 9   =
    • 326 x 19 =
    • 434 x 13 =

    * Les solucions estan a la imatge de les muntanyes.



    Dimarts 05 de novembre de 2019


    35. Observa el següent mapa on està marcada la ruta que vàrem  fer el dia 31 d'octubre i després segueix les instruccions.





    a. L'escala d'un mapa és la proporció entre les dimensions reals d'un objecte i la seva representació en un mapa, una maqueta, un plànol, etc. Aquesta sol estar situada a la part baixa del mapa . 





    La línia blanca representa 500 mts. a la realitat.

    b. Cerca, al mapa, l'escala i digués quina és. 

    c. Utilitzant l'escala del mapa i un regle calcula el recorregut que férem. Quants metres caminàrem?

    d. És necessari calcular la tornada per saber la distància total?


    Divendres 9 de novembre de 2019





















    36. Mesura  les distàncies que et toquin.



    Dimarts 12 de novembre de 2019




    37. Llegeix aquestes definicions:

    Quadrat: Rectangle que té els quatre costats iguals.
    Rectangle: Paral·lelogram que té els quatre angles rectes.
    Paral·lelogram: Quadrilàter que té els costats oposats iguals i paral·lels.
    Quadrilàter: polígon de quatre costats.


    38. Quines de les definicions anteriors diries que defineix millor a les figures que has mesurat. Per què?



    39. Amb un regle mesura una de les línies que tens marcades a la fulla i apunteu.



    40. Amb una calculadora divideix el que vares mesurar al pati entre el que has apuntat. Quin és el resultat?




    41. L’altre dia, quan parlàvem de les unitats de mètriques que coneixíeu,  n’Alfie va dir metre quadrat. Un metre quadrat és un quadrat que cada costat mesura un metre.

     


    42. Quants metres quadrats hi ha al camp de futbol?


    Dimarts 19 de novembre de 2019




    Dijous 21 de novembre de 2019


    Realitza les següents sumes i després posa la posició que toca com l’exemple.




    Fes la gràfica relacionada amb la taula anterior. 








    Dimarts 25 de novembre de 2019




    43. Observa la taula.



    EQUIPOS
    PT
    PJ
    PG
    PE
    PP
    GF
    GC
    1
    Barcelona
    28
    13
    9
    1
    3
    35
    16
    2
    Real Madrid
    28
    13
    8
    4
    1
    28
    10
    3
    Sevilla
    27
    14
    8
    3
    3
    18
    14
    4
    Atlético Madrid
    25
    14
    6
    7
    1
    16
    9
    5
    Athletic Bilbao
    23
    14
    6
    5
    3
    15
    9
    6
    R. Sociedad
    23
    14
    7
    2
    5
    22
    17
    7
    Getafe
    21
    14
    5
    6
    3
    19
    16
    8
    Granada
    21
    14
    6
    3
    5
    20
    18
    9
    Levante
    20
    14
    6
    2
    6
    18
    17

















    Ara contesta les preguntes:

    • Quin és l’equip amb més gols a favor (GF).
    • Quin és l’equip amb menys gols encaixats (GC).
    • Calcula les diferències entre els gols a favor (GF) i els gols en contra (GC) dels equips.
    • Realitza una gràfica amb els resultats de l’exercici anterior.
    • Busca al mapa com es diu la Comunitat Autònoma on juguen els diferents equips.


     Gols

    20









    18









    16









    14









    12









    10









    8









    6









    4









    2









    Barcelona
    Real Madrid
    Sevilla
    Atlètico
    Athletic
    R. Sociedad
    Getafe
    Granada
    Levante



    Dilluns 2 de desembre de 2019



    44. Omple la  taula corresponent:

    Taula recull dades família
    Núm.
    Nom
    Nº germans
    1


    2


    3


    4


    5


    6


    7


    8


    9


    10


    11


    12


    13


    14


    15


    16


    17


    18


    19


    20


    21


    22


    23


    24


    25



    a.         Quants companys tenen 0 germans/es?
    b.         Quants companys tenen 1 germà/na?
    c.         Quants companys tenen 2 germans/es?
    d.         Quants companys tenen més de 2 germans?

    Ara fes un gràfic amb els resultats.


    16




    15




    14




    13




    12




    11




    10




    9




    8




    7




    6




    5




    4




    3




    2




    1





    0
    1
    2
    +2




       












    e. Què és més comú tenir 0,1,2 o mes de 2 germans/es?
    f.         Suma tots els germans de la classe i després dividiu entre el número d’alumnes.

    Ara copia les següents definicions al quadern:


    Moda:  La moda és un estadístic molt senzill: és el valor més freqüent.

    Mitjana aritmètica : La mitjana es el quocient entre la suma de les dades i el nombre de dades.

    Notes exàmens:

    ·       Examen 1 = 7
    ·       Examen 2 = 8
    ·       Examen 3 = 6

    Sumam tots els resultats dels exàmens  7 + 8 + 6 = 21

    Dividim el resultat entre el numero d’exàmens: 21 : 3 = 7


    Dimarts 3 de desembre de 2019



    45. Realitza un recull  de dades com el d'ahir sobre les mascotes dels nostres companys de classe. Pots fer una taula com la següent per ajudar-te.


    Nom
    Mascota 1
    Mascota 2
    Mascota 3
    Jordi
    Gat












    Una vegada hagis completat la taula contabilitza els tipus d'animals de la següent forma.



    Mascota
    Nombre
    Gat
    1
    Ca

    Ocells

     Peixos 



    Ara realitza el gràfic.



    Núm.







    10







    9







    8







    7







    6







    5







    4







    3







    2







    1








    Ca
    Gat
    Ocell
    P...


    Mascota

    Quina és la mascota més comú?

    Investiga sobre les mascotes a reu del món.


    https://es.statista.com/estadisticas/569538/poblacion-de-mascotas-en-europa/

    https://www.periodismo.com/2016/05/31/cuales-son-los-paises-con-mas-mascotas-en-el-mundo/

    https://www.youtube.com/watch?v=doMl-_PEcuE




    Dijous 5 de desembre de 2019





    46. Reflexiona:

    • Per què creus que la població mundial ha crescut tan des del mil nou-cents cinquanta?
    47. Fes el gràfic dels anys 1950 i 2017 i escriu les reflexions a baix.




    La població mundial ha augmentat  degut a  avanços en la medicina i la tecnologia.


    Dilluns 9 de desembre de 2019








    Dijous 12 de desembre de 2019




    Segon trimestre


    Dijous 09 de gener de 2020


    Aprenem a dividir. 








    Divendres 10 de gener de 2020

    Deures: Fer les següents divisions.

    - 676 :   3 =
    - 1872 : 2 =
    - 9572 : 4 =




    Dijous 13 de gener de 2020



    Representació d'un punt en un plà.


    1. visualita la presentacio i segueix les instruccions.





    2. Posa't a prova jugant a "Hundir la flota" amb un company.




    Dimarts 14 de gener de 2020







    3. Observa i després contesta les preguntes.





    Dijous 16 de gener de 2020




    Dimarts 21 de gener de 2020



    Dimarts 23 de gener de 2020



    Entra en el següent enllaç i llegeix.

    https://spanishnumbers.guide/es/numeros-romanos/


    Una vegada llegida la pàgina realitza la següent activitat.

    1. Fes un resum del que creguis més important.

    2. Escriu els 20 primers nombres en números romans.






    Els nombres romans







    Regles dels nombres romans:


    1.   Els números romans I, X, C i M poden repetir-se fins a tres vegades a l'hora d'escriure un número romà.

    2.   Els números romans V, L i D no poden repetir-se mai.

    3.   i un número romà té un número a la dreta menor que el de l'esquerra llavors es sumen tots dos.

    a.   Exemple: XI: el número de la dreta (I = 1)  és menor que el de l'esquerra (X = 10) llavors se sumeixin, és a dir XI = 11
    4.   Si un número romà té un número a la dreta major que el de l'esquerra i aquest és un I, X o C, llavors es resta el de l'esquerra al dreta.


    a.   Exemple: IX: el número de la dreta (X = 10) és major que el de l'esquerra (I = 1)  i a més aquest és I després es resta el de l'esquerra al de la dreta, és a dir IX = 9




    Dilluns 27 de gener de 2020







    Divendres 31 de gener



    NOM __________________________________ DATA __________

    1.   A una escola es va realitzar una cursa solidària que consistia en donar voltes al pati. Després de la cursa uns quants amics varen contar el nombre de voltes realitzades donant els següents resultats.
    Nom alumne/a
    Núm. voltes
    Joan
    5
    Pedro
    6
    Verónica
    5
    Ashley
    4
    Maria
    7
    Lucas
    5
    Noa
    3







    a.   Quantes voltes han realitzat entre tots 7?
    b.   Qui ha realitzat més voltes?
    c.   Quantes voltes en total han donat totes les boixes?
    d.   Quantes voltes més ha fet en Pedro que na Noa?
    e.   Quina és la moda?
    f.     Quina és la mitjan de voltes d’aquest grup d’amics?

    2.   Fes el gràfic de les dades anteriors.

    8







    7







    6







    5







    4







    3







    2







    1








    Joan
    Pedro
    Verónica
    Ashley
    Maria
    Lucas
    Noa

    3.   Realitza es següents divisions:



    a.   54 : 2         =
    b.   621 : 3       =
    c.   1.345 : 5   =
    d.   1.722 : 7   =



    4.   Indica es coordenades dels següents objectes. Recorda indicar primer l’horitzontal (lletres) i després la vertical (números).
    7



    Descripción: Resultado de imagen de DIBUJO PALOMA PAZ



    6








    5








    4




    Descripción: Resultado de imagen de dibujo casa

    Descripción: Resultado de imagen de DIBUJO mapamundi
    3




    Descripción: Resultado de imagen de dibujo rio




    2



    Descripción: Resultado de imagen de dibujo pelota baloncesto





    1









    A
    B
    C
    D
    E
    F
    G




    a.   Pilota basquet:
    b.   Casa:
    c.   Colom:
    d.   Riu:
    e.   Mapa mundi:



    5.   Sobre el quadre de l’exercici anterior dibuixa a la coordenada  (F,6) un punt blau, a la coordenada (D,2) un punt negre i a l a coordenada (A,4) un punt vermell.



    6.   Escriu els següents nombres en números romans:


    a.   35 =
    b.   67 =
    c.   348 =
    d.   92 =
    e.   345 =
    f.     2469 =



    7.   Quin és el nombre decimal dels següents nombres romans.



    a.   XXV =
    b.   XLI   =
    c.   DCLII =
    d.   MCD =




    Divendres 7 de febrer de 2020

    Els bitllets del món.

    País
    Nom bitllet
    Símbol
    Què hi ha dibuixat?
    EEUU
    Dolar
    $
    Presidents/ casa blanca
    Anglaterra
    Libra
    £
    Reina /
    Escòcia
    Libra  
    £
    Reina /
    Sudàfrica
    Rand
    R
    Animals / Nelson Mandela
    Israel
    Sèquel
    Persones importants
    Tailàndia
    Baht
    ฿
    Rei Tailàndia/ templos
    Veneçuela
    Bolívar
    Bs
    Persones importants

    Què hi surten als bitllets d’euro?

    El front del bitllet mostra portes i finestres mentre que la seva part del darrere mostra ponts.

    Què signifiquen els ponts i les finestres què és veuen en els bitllets d’euro?

    Les portes i finestres simbolitzen l'esperit d'obertura i cooperació d'Europa. Els ponts són una metàfora que parla de la unió dels pobles europeus entre si i amb la resta del món.

    Dilluns 10 de febrer de 2020


    Tots els bitllets tenen el mateix valor? 

       Tota la classe: No, n hi ha de 5, de 10, de 20, de 50...

       Miguel: tenen més valor els que l’utilitzen en molts països diferents.

       Lucia: si tu estàs en Espanya i tens un bitllet d’EEUU no et serveix de     res.

    Com podem saber el valor de cada bitllet?


     Ada: mirant-ho per google

     Alfie: Mirant el bitllet quin nombre té i si saps el valor de l’euro ho pots   calcular.

    Jordi: s'ha d'aplicar una formula. Valor bitllet x valor de canvi = resultat


    Calcula el valor de 20 dolars en euros si el canvi es de 1,10?

       20 $ x 1,10 = 22,00 €

    Quin valor tenen en euros, cada un dels bitllets que teniu al grup? i la suma de tots? (en euros)


    Pàgina molt interessant sobre els bitllets del món:  https://colnect.com/es/banknotes/countries


    Dimarts 11 de febrer de 2020




    ACTIVITATS:


    1.   Utilitzant les cintes mètriques omple la taula d’altures del teu grup.


    Nom grup:
    Nom alumne/a
    Altura
    Descomposició
    U
    d
    c
    Jordi
    1,75 metres
    1
    7
    5

















































    2.    Calcula el total de les vostres altures?





    3.   explica breument cóm ho has fet.


    Dimarts 24 de febrer de 2020





    Dilluns 09 de febrer de 2020






    Dimarts 10 de febrer de 2020







    1. Ordena els següents valors sobre l'altura mitjana dels diferents països de major a menor.

    País
    Altura
     Argentina
    166,9
    Turquía
    167,4
    Estados Unidos
    170,3
    Paraguay
    166,4
    Australia
    172,6
    Madagascar
    156,4
     Canadá
    171
     Rusia
    170,9
    Chipre
    168,7
     México
    162,9
    Egipto
    162
     Francia
    172,3
    Nueva Zelanda
    171,3
    España
    170



















    2. Observa el següent catàleg i després contesta les preguntes.



    a.  Quin és el producte més car?
    b. I el més barat?
    c.  Quin preu té l'oli?
    d. Què ens gastaríem si compréssim les pizzes i el detergent Dixan?
    e.  De la compra anterior:
    ·       Podríem pagar amb un bitllet de 5€ i una moneda d’euro?
    ·       Quins sous ens tornarien?
    ·       Si paguéssim amb un bitllet de 10 € quan euros ens tornarien?

    f.   Què significa el següent missatge?




    g. Què costaria la segona llauna d’olives? I la segona unitat de detergent Flora?


    No hay comentarios:

    Publicar un comentario

    hola

    bhbiub oijoi