Dilluns 16
|
Dimarts 17
|
Dimecres 18
|
Dijous 19
|
Divendres 20
|
Projecte: resumir fotocòpia preparació examen. Es pot fer agafant parts del text o utilitzant les teves pròpies paraules.
Matemàtiques:
Pàgina 41 del quadernet.
|
Projecte: començar a fer el treball de projecte sobre la biodiversitat o balls del món.
Matemàtiques: operacions.
|
Castellà: Activitat 1 quadernet pàgina 15.
Català: activitats 15, 17 i 18 de la pàgina 19 del quadernet
|
Matemàtiques: fer dos problemes i una activitat d’operacions al quadern de matemàtiques.
Conferències: continuar fent la conferència o estudiant-la. Grup Vermell si no es pot fer el Treball sobre els tuaregs.
|
Projecte: Acabar el treball de projecte sobre la biodiversitat o balls del món.
|
Dilluns 16 de març de 2020
Projecte :
1. Per què és hivern a l'hemisferi nord i estiu a l'hemisferi sud?
La Terra es troba donant voltes permanentment, i té un eix de rotació. La Terra fa un volt sobre el seu eix cada 24 hores. A més a més la Terra, com tots els planetes, es desplaça entorn del Sol, i trigant 365 dies i gairebé 6 hores en fer una volta completa.
Pel fet que l'eix de rotació de la Terra està inclinat, el costat de la Terra en el qual vivim no apunta sempre per igual cap al Sol. Les quatre estacions són la primavera, l'estiu, la tardor i l'hivern.
D'aquesta manera en una èpoques els raigs del Sol incideixen sobre nosaltres amb menys força. És el que ocorre en l'hivern.
A l'estiu, per contra, el nostre costat del món està assenyalant cap al Sol, per la qual cosa els raigs arriben molt més directes i fa per això més calor.
A la primavera i tardor, que són dues estacions intermèdies, la llum del Sol arribaria per igual a banda i banda de la Terra.
2. Qui és Sandford Fleming? Sandford Fleming (Escòcia, 7 de gener de 1827 - Nova Escòcia, 22 de juliol de 1915 ) va ser un enginyer canadenc i un inventor , conegut especialment per la creació del concepte d'horari universal i del sistema horari de 24 hores corresponents als 24 fusos horaris comptats a partir del meridià de Greenwich.
Fus horari Porció de la superfície terrestre que va del pol Nord al pol Sud, de 15° d’amplada, a la qual correspon una mateixa hora oficial.
3. Què són els meridians i els paral·lels?
· Els meridians, uns semicercles imaginaris que van d'un pol a l'altre. El meridià 0° és el meridià de Greenwich.
· Els paral·lels, uns cercles imaginaris paral·lels entre si i perpendiculars a l'eix de la Terra. L'equador o paral·lel 0º divideix la Terra en dues meitats iguals o hemisferis.
4. Quins són els climes del món?
En la Terra hi ha tres tipus de zones climàtiques:
· Zona càlida o tropical: la zona més calorosa del planeta, està situada entre els tròpics de Càncer i Capricorn, allí els raigs solars arriben més directes i en forma perpendicular a la línia de l'Equador.
· Zones temperades: aquestes se situen entre els tròpics i els cercles polars i són la zona temperada del nord i la zona temperada del sud, els qui reben els raigs del Sol en forma semi inclinada, per la qual cosa les temperatures són moderades.
· Zones fredes: se situen entre els cercles polars i els pols i són dos: la zona freda del nord i la zona freda del sud, elles reben els raigs del Sol en forma molt inclinada i escalfa poc, per tant les temperatures són molt baixes.
Matemàtiques:
Quadernet pàgina 41 activitat 13.
Dimarts 17 de març de 2020
Projecte: començar a fer el treball sobre la biodiversitat o balls del món. Tendreu dos dies per fer-lo. (dimarts i divendres)
A. BALLS DEL MÓN
Tria el ball que més t'interessi dels de la pàgina següent: https://www.arcgis.com/apps/MapSeries/index.html?appid=0a6fe39337f9426396b39ef0a1a7cb94 o un altre que vulguis.
1. Nom del ball:
2. País:
3. Busca informació si existeix alguna història darrere del ball.
a. Quan sorgeix?
b. Per què sorgeix?
c. Qui el balla o ballava? (el poble, els esclaus, la noblesa...)
d. Quins instruments utilitzen?
e. Té alguna història en els seus inicis? Per exemple: el que vàrem explicar de la capoeira que era un ball d’esclaus.
B. BIODIVERSITAT
1. Elegeix un país. (Al bloc el dia 24 de febrer hi ha un llistat dels països amb major biodiversitat del món).
https://ceipsantantoniclassedequart.blogspot.com/p/projecte.html
https://ceipsantantoniclassedequart.blogspot.com/p/projecte.html
2. Quines són les principals espècies d’animals i plantes?
3. Quins tipus d’animals i plantes autòctones té el país?
4. Hi ha animals en perill d’extinció?
5. Quines problemàtiques sofreixen les espècies?
6. Aquest país protegeix d’alguna manera les espècies en perill d’extinció?
Matemàtiques:
Realitza les següents operacions al quadern: Recorda que és copia l’enunciat a bolígraf blau o negre i les operacions a llapis.
Dimecres 18 de març de 2020
Castellà:
1. Realizar la actividad 1 de la página 15 sobre platero.
2. Haz una descripción en el cuaderno de castellano de alguna mascota que tengas. Si no tienes puedes hacerlo de cualquier animal que conozcas.
Català: (Ortografia sobre la x, ix i tx) les regles estan al quadernet al lateral de la pàgina, a la franja vermella. També us deixo una presentació Slideshare on es pot consultar i practicar. https://es.slideshare.net/MonicaRoigeSedo/xix-26003911
Realitzar les activitats 15, 17 i 18 de la pàgina 18 i 19
Dijous 19 de març de 2020
Matemàtiques: resolució de problemes.
Problema 1: Els tuaregs han arribat al mercat amb 50 camells carregats de mercaderies. Cada camell porta 25 paquets de dàtils. Quants paquets de dàtils porten en total?
1. Preguntes:
2. Dades:
3. Que cal fer? (una suma, una multiplicació o una divisió).
4. Calcula: (pots fer una operació, un dibuix o calcular-ho mentalment).
Continua amb l’exercici anterior
Problema 2: Cada paquet de dàtils que transporta el camell conté 200 dàtils, Si un dàtil pesa 15 grams. Quant pesa el paquet sencer?
1. Pregunta:
2. Dades:
3. Que cal fer? (una suma, una multiplicació o una divisió).
4. Calcula: (pots fer una operació, un dibuix o calcular-ho mentalment).
Conferències: grup vermell
Aquells que no hagin acabat la conferència continuen amb ella. S’ha d’entrar al drive.
Aquells que no hagin acabat la conferència continuen amb ella. S’ha d’entrar al drive.
Usuari: conferenciesdequarta
Els que han acabat i el grup blau cerquen informació sobre el poble tuareg. (Si algú te problemes per entrar o no sap continuar la conferencia també pot fer el treball dels tuaregs).
1. Qui són?
2. A quins països viuen?
3. Són nòmades o sedentaris? I que significa cada un d’aquests conceptes.
4. Quin idioma parlen?
5. Que són les jaimas?
6. Quina importància té la ramaderia per ells?
7. Quin paper té la dona en la societat dels tuaregs?
Divendres 20 de març de 2020
Projecte: Acabar el treball de projecte sobre la biodiversitat o balls del món.
No hay comentarios:
Publicar un comentario