SISENA SETMANA


PROGRAMACIÓN DEL 27 AL 30 DE ABRIL DE 2020




Lunes 27
Martes 28
Miércoles 29
Jueves 30
Viernes 1

Música: Hacer Percusión con las manos y los pies.

Inglés: Practicar las descripciones a través de un juego.

Religió: la Reconciliació

CN: germinación de plantas día 8

Mates: actividades 30, 31 y 32 de la página 12 del cuadernillo.

Proyecto: comprensión lectora.

Catalán: Ejercicios sobre las mayúsculas y las minúsculas.

Castellano: Ejercicios sobre los sinónimos y los antónimos.

CN: germinació de plantes dia 10

Mates: actividades 34, 35 y 36 de la página 13 del cuadernillo.


Conferencias: sesión de zoom. Trabajo cooperativo.

            
Festivo





Lunes 27 de abril de 2020

Inglés:

Worksheet 1: Roll a face

Hola familias, aquí tenéis una actividad del área de inglés para repasar y reforzar contenidos trabajados en clase sobre la descripción de las partes de la cara.

Para realizar la actividad necesitamos:

  1. El documento titulado “worksheet 1: Role a face”.
  2. Un dado que tengáis en casa o podéis imprimir el documento (anexo 2) con un dado para recortar y montar. Si lo preferís, podéis escribir los números en pequeños trocitos de papel y los introducimos en un recipiente para ir cogiéndolos al azar ¡No olvides de devolver el papelito al recipiente después de cada ronda!
  3. Libreta o folio de papel.
  4. Lápiz o rotulador.


¿Cómo se juega?

  • En el “worksheet 1: Role a face” aparece un cuadro. En la zona superior encontramos las 6 caras de un dado. A la izquierda del cuadro, hay una columna con el número de rondas (lanzamientos del dado).
  • La primera vez que lanzamos, nos colocamos en “1st turn Face shape” y dibujamos sobre un papel la forma de la cara correspondiente al número obtenido. Es IMPORTANTE tener en cuenta el tamaño de la cara, ya que en el interior vamos a dibujar las partes correspondientes.
  •  La segunda ronda nos colocamos en “2nd turn Eyes” y dibujamos sobre la cara los ojos correspondientes al número obtenido en el dado.
  • Y así sucesivamente, hasta llegar a la ronda 6.
  •  Una vez finalizado el dibujo, lo describimos utilizando la estructrura “has got” (tiene) o el “verb to be” (verbo ser).

Por ejemplo: He has got big blue eyes. He has got big/short ears, etc. He is old.

  • Si queremos, podemos añadirle al dibujo características extras (glasses, moustache…) gafas, bigote… ¡No olvides describirlas!
  • Adjunto un documento (Anexo 2) con el vocabulario trabajado en clase para que lo podáis consultar. Y un ejemplo de la actividad.


Como mínimo hay que hacer y enviar un dibujo y una descripción, pero podéis jugar las rondas que deseéis y hacer diferentes combinaciones.

Enviar la actividad al correo englishceipportmany@gmail.com.

Finalmente, he adjuntado otro documento con diversos links que os llevarán a actividades y juegos relacionados con los contenidos trabajados. ESTAS ACTIVIDADES ONLINE PUEDEN HACERLAS COMO AMPLIACIÓN Y NO ES NECESARIO QUE ME LAS ENVIÉIS.


Si tenéis alguna duda estamos en contacto en: englishceipportmany@gmail.com









ANNEX 2





EXAMPLE:







Música:

Per aquesta darrera setmana d’abril us vaig a proposar una activitat que crec que serà ben divertida.

A l’enllaç que us adjunto a continuació hi ha una cançó amb una percussió corporal que es va accelerant cada vegada més. Haureu de picar de mans, als genolls/ cames i amb els peus (millor alternar-los).
Si us animau podeu fer l’activitat en família, segur que us divertireu molt.

Estau preparats?  


Faceu-vos un vídeo i envieu-me’l a lorenaripoll@hotmail.com o pejeu-lo al Drive.

Religió:

Activitats de 4rt Continguts religiosos: la Reconciliació

Fer la sopa de lletres que trobareu a continuació, però abans de fer la sopa de lletres, heu d’escoltar aquest enllaç que vos vaig a penjar a continuació:
https://www.youtube.com/watch?v=22_1XV73Z7k Contrición, Confesión, Penitencia.
Després, m’haureu d’enviar la tasca a través del següent correu electrònic: mariajosejuansantamaria@gmail.com






Martes 28 de abril de 2020

Ciències naturals: Germinació de llavors.

Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.

Segon: Contestar al quadern seguint el mateix format de dies anteriors:

1.    Data
2.    Dia 8
3.    Cerca a un diccionari / internet (https://dlc.iec.cat/ o https://dle.rae.es/) les següents definicions:

a.    Arrel /  raíz:
b.    Tija / tallo:
c.    Fulles / hojas:
d.    Flor / flor:

4.    Què és el primer que ha crescut de la llavor? (l’arrel, la tija, les fulles o la flor).
5.    Per què creus que és el primer que ha crescut?
6.    Què creus que necessita una planta per néixer?
7.    Quant mesura la planta? Fes-ho amb una regle.


Projecte: comprensión lectora. Lee atentamente y luego contesta las preguntas.

Así es Sealand, el país más pequeño del mundo

En todo el mundo existen una serie de países muy pequeños. Luxemburgo, Andorra, Leciester… Pero hay uno que sobrepasa cualquier límite. ¿De cuál hablamos? De Sealand.

El conocido como Principado de Sealand está ubicado en el mar del Norte, concretamente a diez kilómetros de la costa de Inglaterra. Este peculiar país únicamente cuenta con 550 metros cuadrados y su población no supera los cinco habitantes.

A pesar  de ello su familia real ya va por su cuarta generación. Sí, has leído perfectamente. ¡El país más pequeño del mundo tiene su propia monarquía! ¿Y por qué a pesar de ser un país tan pequeño está tan despoblado? Todo tiene un por qué. Para empezar, se encuentra en una plataforma en aguas internacionales. ¡Así es! Fue levantada nada más y nada menos que por la Armada Británica durante la Segunda Guerra Mundial, allá por 1942. Por aquel entonces se llamaba HM Fort Roughs. Se trataba de toda una fortaleza pensada para alertar y, por consiguiente, defender a Reino Unido en caso de ataque de los nazis.

Una vez terminó la Segunda Guerra Mundial, sus habitantes fueron evacuados. HM Fort Roughs quedó completamente abandonada, hasta que llegó Paddy Roy Bates para instalarse en 1965.  

1975, nuestro hombre, proclama la Constitución del Principado de Sealand, crea su propia bandera, un himno nacional, sellos y en los años posteriores moneda y pasaportes de Sealand.

Sealand es, por tanto, el país más pequeño del mundo. Bien es cierto que ningún otro país lo ha reconocido oficialmente.

      .    ¿Cómo se llama el país del artículo?
      .    ¿Dónde está situado éste país?
      .    ¿Cuántos metros cuadrados de superficie tiene Sealand?
      .    ¿Cuántos habitantes tiene?
      .    ¿En qué año se instaló Roy bates en Sealand?
      .    ¿En qué año se creó la constitución, la bandera y el himno de Sealand?
      .    ¿Sealand es reconocido oficialmente?

Matemàtiques: Realitzar les activitats 30, 31 i 32 de la pàgina 12 del quadernet.





Miércoles 29 de abril de 2020

Castellano: Ejercicios sobre los sinónimos y los antónimos.

Primero: mirar esta presentación SlideShare para aprender que són:


Segundo: Realizar las siguientes actividades:

1.    Relaciona con flechas las palabras de la columna de la izquierda con su palabra sinónima de la columna de la derecha.



a.    Viejo                                            f.     Vivienda

b.    Andar                                          g.    Caminar
c.    Autobús                                       h.    Antiguo
d.    Casa                                            i.      Oír
e.    Escuchar                                     j.      Autocar


2.    Copia  las frases cambiando las palabras subrayadas por un antónimo:

a.    Mi primo tiene mucho dinero.
b.    La habitación de mi hermano está desordenada.
c.    La puerta de la clase está cerrada.

3.    Completa las oraciones con antónimos de las palabras entre paréntesis.

a.    ¡Qué ....................... (buen) día hace para pasear!
b.    He ....................... (suspendido) el examen de Lengua.
c.    Mi amigo quiere ....................... (vender) un coche nuevo.
d.    Dame el ....................... (último) libro de Harry Potter.

4.    Completa las oraciones con sinónimos de las palabras entre paréntesis

a.    El partido terminó con la....................... (éxito) para nuestro equipo.
b.    Nos gusta....................... (andar) por el campo.
c.    Esa casa es muy....................... (Hermosa).
d.    Este mañana me he levantado con los pies ....................... (helados).

Català: Les majúscules i les minúscules:

Primer: copia les següents normes sobre les majúscules al quadern de català.

Les majúscules

S'escriuen amb lletra inicial majúscula:

  • La primera paraula d'un text.
  •  La primera paraula després d'un punt.
  • Els noms propis i els llinatges de persones. Exemple: Pau, Joan.
  • Els noms de ciutats i de països. Exemple: Eivissa, França.
  • Els noms de muntanyes, rius i mars. Exemple: Everest, Ebre i Mediterrània.


Atenció: els dies de la setmana i els mesos de l'any s'escriuen en minúscula. Exemple: dimarts, agost.

Segon: Realitza les següents activitats.

1.    Completa els buits de les frases següents amb la grafia que falta, amb majúscula o minúscula, segons correspongui:

a.    ___l mes que més m’agrada és el ___uny.
b.    Na ___àtima, cada ___iumenge, es desperta a les 10 del matí.
c.    L’illa d’___ivissa està situada al mar ___editerrani
d.    En ___ergi viu a __ant ___ntoni de ___ortmany.
e.    L’___verest és la muntanya més alta del món.

2.    Copia al quadern les següents frases i posa les majúscules que creguis necessàries.

a.    la meva casa està situada a prop de la muntanya de sant josep.
b.    El meu germà mateu balla molt bé.
c.    el cangur és un animal que viu a austràlia.
d.    La meva tieta eulalia ha viatjat a egipte enguany. l’any passat va anar a la xina i diu, que el mes de setembre, anirà a argentina.


Jueves 30 de abril de 2020

Ciències naturals: Germinació de llavors.

Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.

Segon:  al quadern seguint el mateix format de dies anteriors:

1.    Data
2.    Dia 10
3.    Mesura el que ha crescut i anoteu.
4.    Li han sortit fulles? Si es així digues com són?
5.    Fes un dibuix


Matemàtiques: Realitzar les les activitats 34, 35 i 36 del quadernet de matemàtiques pàgina 13.





Conferències: sessió de zoom a les 11h.

Realitzar un esquema com els que hem fet aquests dies sobre el clima càlid i el clima temperat  però aquesta vegada serà sobre les plantes i per equips cooperatius.

Aquest esquema serà sobre la conferència de les plantes d’en Bruno i n’Aitor. A continuació trobareu un text amb la informació. L’haureu de llegir primer individualment a casa vostre i després entrar a la videoconferència de la classe a les 11h en punt.

En aquesta videoconferència es donarà una petita explicació inicial i després, com si estiguéssiu a classe, anireu a unes sales creades per a que pugueu treballar de forma grupal.

De moment els grups seran els mateixos que el segon trimestre.


Grup
Alumnes
1
Afnan, Rebeca, Runi, Anai i Alfie
2
Nerea G, Kawtar, Óscar, Miguel i Pau
3
Davide, Avril, Nerea B, Ada i Izan
4
Aroha, Ethan, Bruno, Cheikh i Sofía
5
Junior, Fabián, Carla, Lucía i Aitor                 


DADES DE LA VIDEOCONFERÈNCIA.

·         Tema: Conferencies - Les plantes
·         Hora: 30 abr 2020 11:00 AM Madrid
·         Unirse a la reunión Zoom https://us04web.zoom.us/j/73348555744
·         ID de reunión: 733 4855 5744



LES PLANTES


1.    Què és una planta?

Una planta és un ésser viu, que compleix les funcions vitals nutrició, relació i reproducció.  

2.    Característiques de les plantes:

·         Són éssers vius.
·         Creixen de la terra.
·         Es fan el seu propi aliment.
·         No es poden moure.

3.    Diferencies entre animals i plantes.

Els animals són éssers amb moviment espontani que neixen, creixen i moren. En canvi les plantes tenen els mateixes funcions vitals (neixen, creixen i moren) però no es poden desplaçar.
Un altre diferència és que les plantes neixen de les llavors mentre que els animals neixen d’un ou o de la panxa de la mare.
I una de les grans diferències entre les plantes i els animals és que les plantes no posseeixen òrgans dels sentits mentre que els animals si.

4.    Parts de les plantes.

a.    Arrel: absorbeix l ́aigua i les substancies nutritives que li serveixen d ́aliment a la planta.
b.    Tija: transporta l ́aigua i les substancies nutritives i sosté la plant.
c.    Fulles: elaboren l ́aliment i realitzen la respiració de la planta a través de la  fotosíntesis.
d.    Flors: es transformen en fruit. Cada planta produeix un tipus de fruit.

5.    La importància de les plantes pel planeta Terra.

a.    Les plantes són importants perquè ens donen oxigen per respirar,
b.    Proporcionen aliments a altres éssers vius.
c.    Serveixen per fer medicaments.
d.    Proporcionen matèries primes per a la indústria.
e.    Per vestir-nos per exemple el cotó
f.     Per fer combustible (El petroli)




No hay comentarios:

Publicar un comentario

hola

bhbiub oijoi