PROGRAMACIÓN DEL 27 AL 30 DE ABRIL DE 2020
Lunes 27
|
Martes 28
|
Miércoles 29
|
Jueves 30
|
Viernes 1
|
Música: Hacer Percusión con las manos y
los pies.
Inglés: Practicar las descripciones a través de un juego.
Religió: la Reconciliació
|
CN: germinación de plantas día 8
Mates: actividades 30,
31 y 32 de la página 12 del cuadernillo.
Proyecto: comprensión lectora.
|
Catalán: Ejercicios sobre las mayúsculas y las minúsculas.
Castellano: Ejercicios sobre
los sinónimos y los antónimos.
|
CN: germinació de plantes dia 10
Mates: actividades 34, 35 y 36 de la página 13 del
cuadernillo.
Conferencias: sesión de zoom. Trabajo cooperativo.
|
Festivo
|
Lunes 27 de abril de 2020
Worksheet 1: Roll a face
Hola familias, aquí tenéis una actividad del área de inglés para repasar
y reforzar contenidos trabajados en clase sobre la descripción de las partes de
la cara.
Para realizar la actividad
necesitamos:
- El documento
titulado “worksheet 1: Role a face”.
- Un dado que
tengáis en casa o podéis imprimir el documento (anexo 2) con un dado para
recortar y montar. Si lo preferís, podéis escribir los números en pequeños
trocitos de papel y los introducimos en un recipiente para ir cogiéndolos
al azar ¡No olvides de devolver el papelito al recipiente después de cada ronda!
- Libreta o folio
de papel.
- Lápiz o
rotulador.
¿Cómo se juega?
- En el “worksheet 1: Role a face” aparece un cuadro. En la zona superior encontramos las 6 caras de un dado. A la izquierda del cuadro, hay una columna con el número de rondas (lanzamientos del dado).
- La primera vez que lanzamos, nos colocamos en “1st turn Face shape” y dibujamos sobre un papel la forma de la cara correspondiente al número obtenido. Es IMPORTANTE tener en cuenta el tamaño de la cara, ya que en el interior vamos a dibujar las partes correspondientes.
- La segunda ronda nos colocamos en “2nd turn Eyes” y dibujamos sobre la cara los ojos correspondientes al número obtenido en el dado.
- Y así sucesivamente, hasta llegar a la ronda 6.
- Una vez finalizado el dibujo, lo describimos utilizando la estructrura “has got” (tiene) o el “verb to be” (verbo ser).
Por ejemplo: He has got big
blue eyes. He has got big/short ears, etc. He
is old.
- Si queremos, podemos añadirle al dibujo características extras (glasses, moustache…) gafas, bigote… ¡No olvides describirlas!
- Adjunto un documento (Anexo 2) con el vocabulario trabajado en clase para que lo podáis consultar. Y un ejemplo de la actividad.
Como mínimo hay que hacer y enviar un dibujo y una descripción, pero
podéis jugar las rondas que deseéis y hacer diferentes combinaciones.
Finalmente,
he adjuntado otro documento con diversos links que os llevarán a actividades y
juegos relacionados
con los
contenidos trabajados. ESTAS ACTIVIDADES ONLINE PUEDEN
HACERLAS COMO AMPLIACIÓN Y NO ES NECESARIO QUE
ME LAS ENVIÉIS.
EXAMPLE:
Música:
Per aquesta darrera setmana d’abril us
vaig a proposar una activitat que crec que serà ben divertida.
A l’enllaç que us adjunto a continuació hi
ha una cançó amb una percussió corporal
que es va accelerant cada vegada més. Haureu de picar de mans, als
genolls/ cames i amb els peus (millor alternar-los).
Si us animau podeu fer
l’activitat en família, segur que us divertireu molt.
Estau preparats?
Religió:
Activitats de 4rt Continguts
religiosos: la Reconciliació
Fer la sopa de lletres que trobareu a continuació, però abans de fer la sopa
de lletres, heu d’escoltar aquest enllaç que vos vaig a penjar a continuació:
https://www.youtube.com/watch?v=22_1XV73Z7k Contrición, Confesión, Penitencia.
Després, m’haureu d’enviar la tasca a través del següent correu electrònic:
mariajosejuansantamaria@gmail.com
Martes 28 de abril de 2020
Ciències naturals: Germinació de
llavors.
Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el
paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes
quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.
Segon: Contestar al quadern seguint el mateix format de dies
anteriors:
1. Data
2. Dia
8
3. Cerca
a un diccionari / internet (https://dlc.iec.cat/ o https://dle.rae.es/) les següents
definicions:
a.
Arrel
/ raíz:
b.
Tija
/ tallo:
c.
Fulles
/ hojas:
d.
Flor
/ flor:
4. Què és el primer que ha crescut de la llavor? (l’arrel, la tija, les fulles o la flor).
5. Per què creus que és el primer que ha crescut?
6. Què creus que necessita una planta per néixer?
7. Quant mesura la planta? Fes-ho amb una regle.
Projecte: comprensión lectora. Lee atentamente
y luego contesta las preguntas.
Así es Sealand, el
país más pequeño del mundo
En todo el mundo existen una serie de países muy
pequeños. Luxemburgo, Andorra, Leciester… Pero hay uno que sobrepasa cualquier
límite. ¿De cuál hablamos? De Sealand.
El conocido como Principado de Sealand está ubicado en el mar del Norte,
concretamente a diez kilómetros de la costa de Inglaterra. Este peculiar país
únicamente cuenta con 550 metros cuadrados y su población no supera los cinco
habitantes.
A pesar de ello su familia real ya
va por su cuarta generación. Sí, has leído perfectamente. ¡El país más pequeño
del mundo tiene su propia monarquía! ¿Y por qué a pesar de ser un país tan
pequeño está tan despoblado? Todo tiene un por qué. Para empezar, se encuentra en
una plataforma en aguas internacionales. ¡Así es! Fue levantada nada más y nada
menos que por la Armada Británica durante la Segunda Guerra Mundial, allá por
1942. Por aquel entonces se llamaba HM Fort Roughs. Se trataba de toda una
fortaleza pensada para alertar y, por consiguiente, defender a Reino Unido en
caso de ataque de los nazis.
Una vez terminó la Segunda Guerra Mundial, sus habitantes fueron evacuados.
HM Fort Roughs quedó completamente abandonada, hasta que llegó Paddy Roy Bates
para instalarse en 1965.
1975, nuestro hombre, proclama la Constitución del Principado de Sealand,
crea su propia bandera, un himno nacional, sellos y en los años posteriores
moneda y pasaportes de Sealand.
Sealand es, por tanto, el país más pequeño del mundo. Bien es cierto que
ningún otro país lo ha reconocido oficialmente.
. ¿Cómo se llama el país del artículo?
. ¿Dónde está situado éste país?
. ¿Cuántos metros cuadrados de superficie tiene Sealand?
. ¿Cuántos habitantes tiene?
. ¿En qué año se instaló Roy bates en Sealand?
. ¿En qué año se creó la constitución, la bandera y el himno de Sealand?
. ¿Sealand es reconocido oficialmente?
Matemàtiques: Realitzar les activitats
30, 31 i 32 de la pàgina 12 del quadernet.
Miércoles 29 de abril de 2020
Castellano:
Ejercicios sobre los sinónimos y los
antónimos.
Primero: mirar esta presentación SlideShare para aprender que són:
Segundo: Realizar las siguientes actividades:
1.
Relaciona con flechas las palabras de la columna de la
izquierda con su palabra sinónima de la columna de la derecha.
a.
Viejo f. Vivienda
b.
Andar g. Caminar
c.
Autobús h. Antiguo
d.
Casa i. Oír
e.
Escuchar j. Autocar
2.
Copia las frases cambiando
las palabras subrayadas por
un antónimo:
a.
Mi primo tiene mucho dinero.
b.
La habitación de mi
hermano está desordenada.
c. La puerta de la clase está cerrada.
3.
Completa las oraciones con antónimos de las palabras entre paréntesis.
a. ¡Qué ....................... (buen) día hace para pasear!
b.
He
....................... (suspendido) el examen de Lengua.
c.
Mi amigo quiere
....................... (vender) un coche nuevo.
d.
Dame el .......................
(último) libro de Harry Potter.
4.
Completa las oraciones con sinónimos de las palabras entre paréntesis
a.
El partido terminó
con la....................... (éxito) para nuestro equipo.
b.
Nos
gusta....................... (andar) por el campo.
c.
Esa casa es muy.......................
(Hermosa).
d.
Este mañana me he
levantado con los pies ....................... (helados).
Català: Les
majúscules i les minúscules:
Primer:
copia
les següents normes sobre les majúscules al quadern de català.
Les majúscules
S'escriuen
amb lletra inicial majúscula:
- La primera paraula d'un text.
- La primera paraula després d'un punt.
- Els noms propis i els llinatges de persones. Exemple: Pau, Joan.
- Els noms de ciutats i de països. Exemple: Eivissa, França.
- Els noms de muntanyes, rius i mars. Exemple: Everest, Ebre i Mediterrània.
Atenció: els dies de la setmana i els mesos de l'any s'escriuen en minúscula. Exemple: dimarts, agost.
Segon: Realitza les següents activitats.
1.
Completa els buits de
les frases següents amb la grafia que falta, amb majúscula o minúscula, segons
correspongui:
a. ___l mes que més
m’agrada és el ___uny.
b. Na ___àtima, cada ___iumenge,
es desperta a les 10 del matí.
c. L’illa d’___ivissa està
situada al mar ___editerrani
d. En ___ergi viu a __ant
___ntoni de ___ortmany.
e. L’___verest és la
muntanya més alta del món.
2.
Copia al quadern les
següents frases i posa les majúscules que creguis necessàries.
a. la meva casa està
situada a prop de la muntanya de sant josep.
b. El meu germà mateu balla
molt bé.
c. el cangur és un animal
que viu a austràlia.
d. La meva tieta eulalia ha
viatjat a egipte enguany. l’any passat va anar a la xina i diu, que el mes de
setembre, anirà a argentina.
Jueves 30 de abril de 2020
Ciències naturals: Germinació de
llavors.
Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el
paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes
quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.
Segon: al quadern seguint el mateix format de dies
anteriors:
1.
Data
2.
Dia 10
3.
Mesura el que ha
crescut i anoteu.
4.
Li han sortit
fulles? Si es així digues com són?
5.
Fes un dibuix
Matemàtiques: Realitzar les les activitats 34, 35 i 36 del quadernet
de matemàtiques pàgina 13.
Conferències:
sessió de zoom a les 11h.
Realitzar un
esquema com els que hem fet aquests dies sobre el clima càlid i el clima
temperat però aquesta vegada serà sobre
les plantes i per equips cooperatius.
Aquest esquema
serà sobre la conferència de les plantes d’en Bruno i n’Aitor. A continuació
trobareu un text amb la informació. L’haureu de llegir primer individualment a
casa vostre i després entrar a la videoconferència de la classe a les 11h en
punt.
En aquesta
videoconferència es donarà una petita explicació inicial i després, com si
estiguéssiu a classe, anireu a unes sales creades per a que pugueu treballar de
forma grupal.
De moment els
grups seran els mateixos que el segon trimestre.
Grup
|
Alumnes
|
1
|
Afnan, Rebeca, Runi, Anai i
Alfie
|
2
|
Nerea G, Kawtar, Óscar, Miguel
i Pau
|
3
|
Davide, Avril, Nerea B, Ada i
Izan
|
4
|
Aroha, Ethan, Bruno, Cheikh i
Sofía
|
5
|
Junior, Fabián, Carla, Lucía i Aitor
|
DADES DE LA VIDEOCONFERÈNCIA.
·
Tema: Conferencies - Les plantes
·
Hora: 30 abr 2020 11:00 AM Madrid
·
ID de reunión: 733 4855 5744
LES PLANTES
1. Què és
una planta?
Una planta és un ésser
viu, que compleix les funcions vitals nutrició, relació i reproducció.
2. Característiques
de les plantes:
·
Són
éssers vius.
·
Creixen
de la terra.
·
Es fan
el seu propi aliment.
·
No es
poden moure.
3. Diferencies
entre animals i plantes.
Els animals són éssers
amb moviment espontani que neixen, creixen i moren. En canvi les plantes tenen
els mateixes funcions vitals (neixen, creixen i moren) però no es poden
desplaçar.
Un altre diferència és
que les plantes neixen de les llavors mentre que els animals neixen d’un ou o
de la panxa de la mare.
I una de les grans
diferències entre les plantes i els animals és que les plantes no posseeixen
òrgans dels sentits mentre que els animals si.
4. Parts
de les plantes.
a.
Arrel:
absorbeix l ́aigua i les substancies nutritives que li serveixen d ́aliment a
la planta.
b.
Tija:
transporta l ́aigua i les substancies nutritives i sosté la plant.
c.
Fulles:
elaboren l ́aliment i realitzen la respiració de la planta a través de la fotosíntesis.
d.
Flors:
es transformen en fruit. Cada planta produeix un tipus de fruit.
5. La
importància de les plantes pel planeta Terra.
a.
Les
plantes són importants perquè ens donen oxigen per respirar,
b.
Proporcionen
aliments a altres éssers vius.
c.
Serveixen
per fer medicaments.
d.
Proporcionen
matèries primes per a la indústria.
e.
Per
vestir-nos per exemple el cotó
f.
Per fer
combustible (El petroli)
No hay comentarios:
Publicar un comentario