NOVENA SETMANA


PROGRAMACIÓ SETMANA DEL 18 AL 22 DE MAIG

Dilluns 18
Dimarts 19
Dimecres 20
Dijous 21
Divendres 22

Anglès
Diverses activitats.

EF sessió amb indica .

Religió: La celebració de l’Eucaristia

Projecte:
La celebració de l’Eucaristia.

Matemàtiques: Resolució de problemes. Problema dels fars.

Català: ortografia la B i la V.

Castellà: lectura sobre el faro de Alejandría.


Conferències: Plaques tectòniques i volcans conferència feta per Alfie i Cheikh.


Matemàtiques:
Activitats 42, 43 i 44 de la pàgina 15 del quadernet

Valors: què m’agrada de mi?.

Projecte: Els fars d’Eivissa


Dilluns 18 de maig de 2020
Anglès:

Hola familias, ¡¡Espero que estéis tod@s bien!!
Aquí tenéis las actividades propuestas de esta semana (del 18 al 22 de mayo) del área de inglés para repasar y reforzar contenidos trabajados en clase. 
Esta semana, hay 4 propuestas, dos de ellas son  ejercicios interactivos. En el apartado de actividades hay una breve explicación.

EXPLICACIÓN DE LAS ACTIVIDADES

En primer lugar, debéis acceder al blog de inglés del cole https://englishceipportmany.blogspot.com/ .
En “ETIQUETAS” situado a mano derecha                            hacer clic sobre el grupo del alumno/a.

Activity 1: School at Great Britain.  (Video y ficha de actividades). FICHA INTERACTIVA.


¡TERMINADO!           
 
Una vez visualizado el video, podéis escribir sobre la ficha, no necesitáis imprimirla.
Una vez escrita, hacéis clic en la tecla azul                                            . Os preguntará cuál es el nombre y curso del alumno/a. Le dais a enviar y                               yo lo recibiré directamente en mi correo.

Activity 2: My school Echeduble. FICHA INTERACTIVA.

¡TERMINADO!
 


En los ejercicios 1 y 2, escuchar los audios y colocar las imágenes en el lugar correspondiente. En los ejercicios 3 y 4, escuchar el audio y contestar las preguntas escribiendo las respuestas directamente sobre la ficha. No olvidéis hacer clic en                                         
 para enviarme la actividad, e indicar el nombre y grupo.

Activity 3: My classroom! (Disponible en el blog y junto a este documento)
Esta ficha se puede imprimir o copiarla y contestar en la libreta de inglés o en un folio.

Activity 4: CHALLENCE! FIND 6 WORDS HIDDEN IN THE CLASSROOM.

Es una actividad opcional. Quién se anime a realizar el reto de encontrar 6 palabras en la imagen, puede escribirlas en un papel o directamente enviarme un mail con las respuestas.
Podéis enviar las actividades que no sean interactivas al drive de clase, en la carpeta de inglés o por mail a englishceipportmany@gmail.com  Recordad escribir el nombre del alumno/a.

 Si tenéis cualquier duda estamos en contacto en el correo englishceipportmany@gmail.com.
 Un saludo, Azahara.







Educació Física:  

SESSIÓ AMB INDIACA
Hola estimats i estimades!!!

Com esteu? Amb ganes de tornar a fer EF???

Aquesta setmana construirem una indiaca casolana i farem una sessió amb j ocs i activitats per treballar el colpeig, l a velocitat de reacció, i l a coordinació òcul-manual fonamentalment.

És i mportant que abans de començar realitzem els moviments
articulars que fem cada dia per escalfar a Educació Física. Repetim cada moviment 5 vegades. De dalt a baix, començant pel coll, seguint per l es espatlles i braços, després per l a cintura, baixar fins els genolls i acabar amb els moviments de turmells i canells a la vegada.

Un cop hem acabat l a mobilitat articular j a tenim el cos preparat per començar.

Aquí teniu el link on podeu veure el vídeo de les diferents activitats:

https://youtu.be/ClWvYvzIfkg

Les podeu anar practicant una estona cada dia al llarg de la setmana. Trieu l’opció que millor us vagi:


  • -       Escriure’m un email explicant-me com us ha anat.
  • -       O enviar-me alguna fotografia d’alguna activitat..
  • -       O enviar-me un vídeo amb alguna part de les activitats.

A la meva direcció de correu electrònic: ingridpm14@gmail.com.

Us envio una superabraçada ben grossa,

Íngrid.

Religió:

Activitat de 4rt Continguts religiosos: La celebració de l’Eucaristia






Els alumnes de 4rt que fan Religió al llarg d’aquesta setmana treballarem el contingut de la Eucaristia. Abans de començar amb la sopa de lletres haurem d’escoltar el següent enllaç: 

https://www.youtube.com/watch?v=F-wVs0555Vc

Leccion 38 que es la Eucaristia. Per tant, l’objectiu es que una vegada hagen vist aquest vídeo  puguin entendre quines són les parts de les quals esta formada.
A continuació, donarem pas a la realització de la sopa de lletres relacionada amb el contingut a tractar.

Finalment, aquesta tasca l’heu d’enviar al següent correu electrònic: mariajosejuansantamaria@gmail.com

Dimarts 19 de maig de 2020

Projecte:


Llegeix aquest text tantes vegades com et faci falta. Després contesta a les preguntes.

Els fars
Els fars són edificacions en forma de torres situades en punts significatius de la costa. Serveixen per a indicar els punts més importants que puguin ser d’interès per als navegants.
Un far està format per una planta baixa destinada a habitatge dels tècnics, sala de màquines, despatx, taller i magatzem. I la part superior, que és una torre elevada de forma cilíndrica amb una habitació envidrada anomenada llanterna. La llanterna conté un focus que emet raigs lluminosos de llarg abast, amb una seqüència de llampades determinades perquè els navegants puguin conèixer la seva situació.
Cada far té unes peculiaritats que el distingeixen de tots els altres:
-      De nit, les característiques de la llum: color, període, etc.
-      De dia, la construcció: forma, material, color de l’edifici, etc.

Al llarg dels anys, els fars han sofert diverses modificacions, tant pel que fa als edificis, amb la millora de les condicions d’habitabilitat, com a l’aspecte tècnic, amb la substitució dels antics sistemes d’enlluernament (llenya, oli, petroli, gas acetilè o electricitat).
Les persones que antigament tenien al seu càrrec el servei de manteniment dels fars es deien torrers de fars. La seva funció principal era mantenir encès el llum de forma permanent durant la nit. Després es deien tècnics mecànics de senyals marítims.



1.    Què és un far?
2.    Quins dues parts es diferencien en un far?
3.    Marca les que es poden trobar a la planta baixa d’un far.

Habitatge

Sala de ball

Biblioteca

Taller

magatzem


4.    Digues les peculiaritats que diferencien un far d’un altre.

a.    De nit:

b.    De dia:

5.    Quina funció tenien els antics torrers?
6.    Quants de fars coneixes? On estan situats?
7.    T’hauria agradat ser torrer? Explica la resposta.
8.    Pensa un poc més: Explica per què són importants els fars.


Matemàtiques: Resolució de problemes

A la costa hi ha tres fars:

a.    Far A, s'encén durant 3 segons i després s'apaga per uns altres 3 segons.
b.    Far B s'encén durant 4 segons i després s'apaga per uns altres 4 segons.
c.    Far C s'encén durant 5 segons i després s'apaga per ybs altres 5 segons.

Les llums dels tres fars s'encenen juntes:

1.    Quan serà la primera vegada que les llums dels tres coincideixin apagats?

2.    Quan serà la pròxima vegada que les tres llums coincideixin enceses?



Per resoldre-ho pots fer una taula d’aquest tipus: L’hauràs d’ampliar (afegir més segons) fins arribar a la solució. Pinta de groc quan estigui encès i d’un color obscur quan estigui apagat.


Far / seg.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
FAR A (cada 3 segons)















FAR B (Cada 4 segons)















FAR C (cada 5 segons)
















   




Dimecres 20 de maig de 2020

Castellano: lectura sobre el faro de Alejandría.

El faro de Alejandría. Una de las 7 maravillas del mundo antiguo.

El Faro de Alejandría fue una torre construida en el siglo III antes de nuestra era, en la isla de Faro en Alejandría, Egipto, para servir como punto de referencia del puerto y como faro. Con una altura estimada entre 115 y 150 metros  fue una de las estructuras hechas por la humanidad más alta durante muchos siglos.
En el año 290 a.n.e., el rey Ptolomeo decide construir una gran torre que sea vista desde la lejanía y sirva para guiar a los numerosos barcos que acuden constantemente a Alejandría (Egipto). Para ello elige la pequeña isla de Pharos.
En su cima está equipada con espejos metálicos para señalar su posición reflejando la luz del sol; y por las noches, a falta de luz, se enciende una hoguera.
Entre el año 950 y 956, las grietas empezaron a aparecer en las paredes y la torre perdió unos 22 metros de altura. En el año 1261 un terremoto la volvía nuevamente a dañar, cayendo parte de su estructura.
En el año 1272  se hizo un trabajo de restauración y se consiguió que el Faro sobreviviera hasta fines del siglo XIV cuando otro terremoto lo destruyó definitivamente.

    1.    ¿Cuándo se construye el faro de Alejandría?
    2.    ¿Cuál era su función?
    3.    ¿Qué altura tenía?
    5.    ¿Qué sucedió entre los años 950 y 956?
    6.    ¿Cuándo se destruyó definitivamente?

Actividades voluntarias:

    7.    ¿Qué hay actualmente dónde antes había el faro de Alejandría?
    8.    Busca con el google maps: isla pharos Alejandria y localiza donde estaba construido el faro. Si quieres puedes pasear por la zona con el Street View.
    9.    ¿Cuál es el origen de la palabra Faro?  
   10. ¿Cuál es el faro más alto del mundo?

Català: ortografia la B i la V. Repassam les normes sobre la b i la v, després fem les activitats.


1.    Completa amb B/V aplicant les normes 3 i 6:


Can....i
In....ent
en....às 
En….eja
Com....ustible
Am....ulància
Bom....a
En....iar
Tom....ar
Con....idar

2.    Completa escriu B/V aplicant la norma 1 i 4.

....lau
Mo....le
Acaba....a  
Om....ra
Ar....re
Somia....a
Estudia....a  
....ranca


Dijous 21 de maig de 2020

Conferències:  PLAQUES TECTONIQUES I VOLCANS conferència feta per Alfie i Cheikh.

·         Tema: Conferència - PLAQUES TECTONIQUES I VOLCANS
·         Hora: 21 may 2020 11:30 AM Madrid
·         Unirse a la reunión Zoom https://us02web.zoom.us/j/86052468042
·         ID de reunión: 860 5246 8042


Matemàtiques: Activitats 42, 43 i 44 de la pàgina 15 del quadernet de matemàtiques. Abans de fer les activitats llegeix la teoria escrita a la franja blava.






Dijous 21 de maig de 2020

Valores: ¿Como soy?


    1.    ¿Escribe 3 cosas que te gustan de tu forma de ser?

    2.    ¿Escribe 3 cosas que cambiarias o que no te gustan tanto de tu forma de ser?

    3.    ¿En qué eres bueno? ¿Qué cosas sabes hacer mejor?

    4.    ¿Qué cosas te cuesta más hacer?


Projecte: investiga sobre els fars de les Pitiüses.

A la següent pàgina trobaràs informació sobre els fars de les Illes Balears, nosaltres només investigarem sobre els que es localitzin a les Pitiüses.


   1.    Quins fars podem trobar a Eivissa?
   2.    I a Formentera?
   3.    Quin és el far més alt de les Pitiüses?
   4.    A quina altura sobre el nivell del mar es troba el far de la Mola?
   5.    Escolta la historia del far de coves Blanques.







    6.    Quin any es va inaugurà?
    7.    Què és un far de descans?
    8.    Quin any es va apaga la llum del far per sempre?
    9.    Sobre un mapa ubica els diferents fars i posa-hi seu el nom.






 Mapa d’Eivissa i Formentera






No hay comentarios:

Publicar un comentario

hola

bhbiub oijoi