PROGRAMACIÓ SETMANA DEL 18 AL 22 DE MAIG
Dilluns 18
|
Dimarts 19
|
Dimecres 20
|
Dijous 21
|
Divendres 22
|
Anglès
Diverses activitats.
EF sessió amb indica .
Religió: La celebració
de l’Eucaristia
|
Projecte:
La celebració de l’Eucaristia.
Matemàtiques: Resolució de problemes. Problema dels fars.
|
Català: ortografia la B i la V.
Castellà: lectura sobre el faro de Alejandría.
|
Conferències: Plaques tectòniques i volcans conferència feta per Alfie i Cheikh.
Matemàtiques:
Activitats 42, 43 i 44
de la pàgina 15 del quadernet
|
Valors: què m’agrada de mi?.
Projecte: Els fars d’Eivissa
|
Dilluns 18 de maig de 2020
Anglès:
Hola
familias, ¡¡Espero que estéis tod@s bien!!
Aquí
tenéis las actividades propuestas de esta semana (del 18 al 22 de mayo) del
área de inglés para repasar y reforzar contenidos trabajados en clase.
Esta
semana, hay 4 propuestas, dos de ellas son
ejercicios interactivos. En el apartado de actividades hay una breve
explicación.
EXPLICACIÓN DE LAS ACTIVIDADES
En primer lugar, debéis acceder
al blog de inglés del cole https://englishceipportmany.blogspot.com/ .
En “ETIQUETAS” situado a mano
derecha hacer
clic sobre el grupo del alumno/a.
|
Una vez escrita, hacéis clic en la tecla azul .
Os preguntará cuál es el nombre y curso del alumno/a. Le dais a enviar y yo lo recibiré directamente en mi correo.
Activity 2: My school Echeduble. FICHA INTERACTIVA.
|
En los ejercicios 1 y 2, escuchar los audios y colocar las imágenes en el lugar correspondiente. En los ejercicios 3 y 4, escuchar el audio y contestar las preguntas escribiendo las respuestas directamente sobre la ficha. No olvidéis hacer clic en
para enviarme la actividad, e indicar el nombre y grupo.
Activity 3: My classroom! (Disponible en el blog y junto a este documento)
Esta ficha se puede imprimir o copiarla y contestar en la libreta de inglés
o en un folio.
Activity 4:
CHALLENCE! FIND 6 WORDS HIDDEN IN THE CLASSROOM.
Es una actividad
opcional. Quién se anime a realizar
el reto de encontrar 6 palabras en la imagen, puede escribirlas en un papel o
directamente enviarme un mail con las respuestas.
Podéis
enviar las actividades que no sean interactivas al drive de clase, en la
carpeta de inglés o por mail a englishceipportmany@gmail.com Recordad escribir el nombre del alumno/a.
Si tenéis cualquier duda estamos en contacto
en el correo englishceipportmany@gmail.com.
Un saludo,
Azahara.
Educació Física:
SESSIÓ
AMB INDIACA
Hola estimats i estimades!!!
Com esteu? Amb ganes de tornar a fer EF???
Aquesta setmana construirem una indiaca casolana
i farem una sessió amb j ocs i activitats per treballar el colpeig, l a
velocitat de reacció, i l a coordinació òcul-manual fonamentalment.
És i mportant que abans de començar realitzem
els moviments
articulars que fem cada dia per escalfar a Educació Física. Repetim cada
moviment 5 vegades. De dalt a baix, començant pel coll, seguint per
l es espatlles i braços, després per l a cintura, baixar fins els genolls i acabar
amb els moviments de turmells i canells a la vegada.
Un cop hem acabat l a mobilitat articular j a
tenim el cos preparat per començar.
Aquí teniu el link on podeu veure el vídeo de
les diferents activitats:
https://youtu.be/ClWvYvzIfkg
Les podeu anar practicant una estona cada dia al
llarg de la setmana. Trieu l’opció que millor us vagi:
- -
Escriure’m un email
explicant-me com us ha anat.
- -
O enviar-me alguna
fotografia d’alguna activitat..
- -
O enviar-me un vídeo amb
alguna part de les activitats.
Us envio una superabraçada ben grossa,
Íngrid.
Religió:
Activitat de 4rt Continguts religiosos: La celebració de
l’Eucaristia
Els alumnes de 4rt que fan Religió al llarg d’aquesta setmana treballarem
el contingut de la Eucaristia. Abans de començar amb la sopa de lletres haurem
d’escoltar el següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=F-wVs0555Vc
https://www.youtube.com/watch?v=F-wVs0555Vc
Leccion 38 que es la Eucaristia. Per tant, l’objectiu es que una vegada hagen vist aquest vídeo puguin entendre quines són les parts de les quals esta formada.
A continuació, donarem pas a la realització de la sopa de lletres
relacionada amb el contingut a tractar.
Finalment, aquesta tasca l’heu d’enviar al següent correu electrònic: mariajosejuansantamaria@gmail.com
Dimarts 19 de maig de 2020
Projecte:
Llegeix aquest text tantes vegades com et faci falta.
Després contesta a les preguntes.
Els fars
Els fars són edificacions
en forma de torres situades en punts significatius de la costa. Serveixen per a
indicar els punts més importants que puguin ser d’interès per als navegants.
Un far està format per una
planta baixa destinada a habitatge dels tècnics, sala de màquines, despatx,
taller i magatzem. I la part superior, que és una torre elevada de forma
cilíndrica amb una habitació envidrada anomenada llanterna. La llanterna conté
un focus que emet raigs lluminosos de llarg abast, amb una seqüència de
llampades determinades perquè els navegants puguin conèixer la seva situació.
Cada far té unes
peculiaritats que el distingeixen de tots els altres:
-
De nit, les
característiques de la llum: color, període, etc.
-
De dia, la construcció:
forma, material, color de l’edifici, etc.
Al llarg dels anys, els
fars han sofert diverses modificacions, tant pel que fa als edificis, amb la
millora de les condicions d’habitabilitat, com a l’aspecte tècnic, amb la
substitució dels antics sistemes d’enlluernament (llenya, oli, petroli, gas
acetilè o electricitat).
Les persones que
antigament tenien al seu càrrec el servei de manteniment dels fars es deien
torrers de fars. La seva funció principal era mantenir encès el llum de forma
permanent durant la nit. Després es deien tècnics mecànics de senyals marítims.
1.
Què és un far?
2.
Quins dues parts es diferencien en un far?
3.
Marca les que es poden trobar a la planta baixa d’un far.
Habitatge
|
|
Sala de ball
|
|
Biblioteca
|
|
Taller
|
|
magatzem
|
4.
Digues les peculiaritats que diferencien un far d’un altre.
a.
De nit:
b.
De dia:
5.
Quina funció tenien els antics torrers?
6.
Quants de fars coneixes? On estan situats?
7.
T’hauria agradat ser torrer? Explica la resposta.
8.
Pensa un poc més: Explica per què són importants els fars.
Matemàtiques:
Resolució de problemes
A la costa hi ha tres fars:
a. Far A, s'encén durant 3 segons i després s'apaga per uns altres
3 segons.
b. Far B s'encén durant 4 segons i després s'apaga per uns altres
4 segons.
c. Far C s'encén durant 5 segons i després s'apaga per ybs altres
5 segons.
Les llums dels tres fars s'encenen juntes:
1.
Quan serà la primera
vegada que les llums dels tres coincideixin apagats?
2.
Quan serà la pròxima
vegada que les tres llums coincideixin enceses?
Per resoldre-ho pots fer una taula
d’aquest tipus: L’hauràs d’ampliar (afegir més segons) fins arribar a la
solució. Pinta de groc quan estigui encès i d’un color obscur quan estigui
apagat.
Far / seg.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
FAR A (cada 3 segons)
|
|||||||||||||||
FAR B (Cada 4 segons)
|
|||||||||||||||
FAR C (cada 5 segons)
|
Dimecres 20 de maig de
2020
Castellano: lectura
sobre el faro de Alejandría.
El
faro de Alejandría. Una de las 7 maravillas del mundo antiguo.
El
Faro de Alejandría fue una torre construida en el siglo III antes de nuestra
era, en la isla de Faro en Alejandría, Egipto, para servir como punto de
referencia del puerto y como faro. Con una altura estimada entre 115 y 150
metros fue una de las estructuras hechas
por la humanidad más alta durante muchos siglos.
En
el año 290 a.n.e., el rey Ptolomeo decide construir una gran torre que sea
vista desde la lejanía y sirva para guiar a los numerosos barcos que acuden
constantemente a Alejandría (Egipto). Para ello elige la pequeña isla de
Pharos.
En
su cima está equipada con espejos metálicos para señalar su posición reflejando
la luz del sol; y por las noches, a falta de luz, se enciende una hoguera.
Entre
el año 950 y 956, las grietas empezaron a aparecer en las paredes y la torre
perdió unos 22 metros de altura. En el año 1261 un terremoto la volvía
nuevamente a dañar, cayendo parte de su estructura.
En
el año 1272 se hizo un trabajo de
restauración y se consiguió que el Faro sobreviviera hasta fines del siglo XIV
cuando otro terremoto lo destruyó definitivamente.
1.
¿Cuándo se construye el faro de Alejandría?
2.
¿Cuál era su función?
3.
¿Qué altura tenía?
5.
¿Qué sucedió entre los años 950 y 956?
6.
¿Cuándo se destruyó definitivamente?
Actividades voluntarias:
7.
¿Qué hay
actualmente dónde antes había el faro de Alejandría?
8.
Busca con
el google maps: isla pharos Alejandria
y localiza donde estaba
construido el faro. Si quieres puedes pasear por la zona con el Street View.
9.
¿Cuál es el
origen de la palabra Faro?
10.
¿Cuál es el
faro más alto del mundo?
Català:
ortografia
la B i la V. Repassam les normes sobre la b i la v, després fem les activitats.
1. Completa amb B/V aplicant les normes 3 i 6:
Can....i
|
In....ent
|
en....às
|
En….eja
|
Com....ustible
|
Am....ulància
|
Bom....a
|
En....iar
|
Tom....ar
|
Con....idar
|
2. Completa escriu B/V aplicant la norma 1 i 4.
....lau
|
Mo....le
|
Acaba....a
|
Om....ra
|
Ar....re
|
Somia....a
|
Estudia....a
|
....ranca
|
Dijous 21 de maig de 2020
Conferències:
PLAQUES TECTONIQUES I VOLCANS conferència feta
per Alfie i Cheikh.
·
Tema: Conferència - PLAQUES TECTONIQUES I
VOLCANS
·
Hora: 21 may 2020 11:30 AM
Madrid
·
ID de reunión: 860 5246 8042
Matemàtiques: Activitats 42, 43 i 44 de la pàgina 15 del quadernet de
matemàtiques. Abans de fer les activitats llegeix la teoria escrita a la franja blava.
Dijous 21 de maig de 2020
Valores: ¿Como soy?
1. ¿Escribe 3 cosas que
te gustan de tu forma de ser?
2.
¿Escribe 3 cosas que cambiarias o que no te gustan tanto
de tu forma de ser?
3.
¿En qué eres bueno? ¿Qué cosas sabes hacer mejor?
4.
¿Qué cosas te cuesta más hacer?
Projecte: investiga sobre els fars de les Pitiüses.
A la següent pàgina trobaràs
informació sobre els fars de les Illes Balears, nosaltres només investigarem
sobre els que es localitzin a les Pitiüses.
1. Quins fars podem trobar a Eivissa?
2. I a Formentera?
3. Quin és el far més alt de les Pitiüses?
4. A quina altura sobre el nivell del mar es troba el far de
la Mola?
5. Escolta la historia del far de coves Blanques.
6. Quin any es va inaugurà?
8. Quin any es va apaga la llum del far per sempre?
9. Sobre un mapa ubica els diferents fars i posa-hi seu el
nom.
Mapa d’Eivissa i Formentera
No hay comentarios:
Publicar un comentario