Dilluns 20
|
Dimarts 21
|
Dimecres 22
|
Dijous 23
|
Divendres 24
|
C. Naturals: Germinació de llavors dia 1
Matemàtiques: problemes sobre una recepta de pa.
|
C. Naturals: Germinació de llavors dia 2
Matemàtiques: Reptes matemàtics.
|
C Naturals: Germinació de llavors dia 3.
Castellà: història de els llegums. Comprensió lectora i activitats
determinants.
Català: Subjecte i predicat. Activitats 6 i 7 pàgina 26.
|
C Naturals: Germinació de llavors dia 4
Projecte: mapa conceptual. Clima temperat.
|
C Naturals: Germinació de llavors dia 5
Projecte: comprensió lectora. Les sequoies.
Matemàtiques: Comparació nombres i problemes matemàtics.
|
Dilluns 20 d’abril de 2020
Matemàtiques:
Fer pa casolà és una
d'aquestes aficions que es converteixen en addicció. Quan comences a pastar el
teu propi pa i compares el resultat amb el que comprem al forn del barri, et
vas enganxant i provant noves tècniques per a gaudir.
Ingredients
Per a 4 persones
·
Farina de blat.......................... 525 g
·
Aigua
temperada...................... 300 ml
·
Llevat
fresc de forn .................... 15 g
·
Sal..................................................5 g
1. Quines
quantitats de farina, aigua, llevat i sal hauries d’utilitzar per fer un pa per
a vuit persones? Quina operació has utilitzat per resoldre-ho?
2. .... i
per fer un pa per a dues persones? Quina operació has utilitzat per
resoldre-ho?
Cóm fer pa rústic de blat
·
Elaboració.…………..25 m
·
Cocció.……………….45 m
·
Repòs.………………...
2 hores i mitja.
3. Quant temps
haurà de passar abans de poder menjar-se el pa?
Ciències Naturals: dia 1 germinació de llavors:
Primer pas: elegirem alguna llavor que tenguem per casa, ja
sigui llànties (lentejas), faves (habas), mongetes (alubias) o
qualsevol varietat de llegums (legumbres).
Segon pas: posar cinc o sis llavors (semillas) dins un got o (vaso) una
safata (palangana) amb aigua. Deixar les
llavors (semillas) dintre durant 24h.
Tercer pas: Al quadern de projecte, a una pàgina nova,
escriu:
- - La data:
- -
El títol amb molts de colors i bona lletra: Germinació de llavors.
- - Dia 1:
- -
Quina llavor has elegit?
- - Quines propietats nutritives té? Cercar a internet
- - Què significa germinar? (cercar a internet)
- -
Explica el procés que has fet fins ara.
Exemple de cóm ha de quedar:
Ciències naturals: dia 2 germinació
de llavors.
Primer pas: Després de tenir les llavors aproximadament
24 hores en aigua, col·locarem les nostres llavors en un altre got transparent.
En el qual hem posat paper de cuina per tot el contorn del got i una bola
de paper de cuina en el centre que mullarem amb abundant aigua. El paper ha de mullar-se per complet.
Segon pas: Al quadern de projecte, a continuació del que
escrivírem ahir escrivim:
- - Data:
- - DIA 2:
- - Explicació
del que has fet avui.
- -
Què són
els llegums (legumbres)? Cercar a internet
- - Per què són importants els llegums a la dieta? Cercar a internet
Exemple de cóm ha de quedar:
Matemàtiques: Reptes matemàtics.
1.
En Miquel i
n’Aina tenen cadascun una canastra de llimones. Els dos junts tenen 30
llimones.
PISTES:
·
Si n’Aina li dóna 3 llimones a Miquel tindran les
mateixes.
·
Quantes llimones duen cadascun?
Fes la taula següent i continua fins que en
Miquel tengui 30 llimones :
Llimones
|
||
Miquel
|
Aina
|
Suma
|
0
|
30
|
30
|
1
|
29
|
30
|
2
|
28
|
30
|
3
|
27
|
30
|
4
|
26
|
30
|
5
|
25
|
30
|
----
|
----
|
30
|
----
|
----
|
30
|
30
|
0
|
30
|
Ara respon: En Miquel té _________ llimones i n’Aina en té_________.
2.
Llegeix atentament, raona una mica, utilitza un dibuix per a ajudar-te i
esbrina l'altura de l'arbre tenint en compte que:.
PISTES:
·
L'arbre és 2 metres més curt que un pal.
·
L'altura del pal és triple que la de l'arbre.
DIBUIX:
TAULA:
Recorda que el pal és 3 vegades més alt que l’arbre. Si l’arbre fes 5 metres el
pal n’hauria de fer 15 metres. 5 x 3 = 15
Arbre
|
Pal
|
----
|
----
|
2
|
----
|
----
|
----
|
----
|
----
|
5
|
15
|
Observa Quina possibilitat de la taula compleix que l’arbre mesura 2
metres menys que el pal.
Ara respon: l’altura de l’arbre és___________
Dimecres 22 d’abril de 2020
Ciències naturals: dia 3 germinació
de llavors.
Primer: observar les llavors sembrades i
comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i
deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.
Segon: Contestar al quadern seguint el
mateix format:
- -
Data
- -
Dia 3.
- -
Hi ha hagut algun canvi? Si és així explica-ho
- -
Dibuixa les llavors
Català: Pàgina
26 del quadernet de català.
1. Resumir al quadern de
català la teoria sobre el subjecte i el predicat que està a un costat de la
pàgina a la franja vermella.
Castellà: Lee el siguiente texto atentamente y luego contesta las
preguntas.
HISTORIA DE LAS LEGUMBRES
Las legumbres han sido cultivadas desde
hace siglos por una gran variedad de culturas y, según la especie, hay diversos orígenes. Se sabe que,
junto a los cereales, constituyen uno de los alimentos básicos de la población
desde la prehistoria.
Otro
dato curioso es que alrededor del año 4.000 A.C., en América del Sur, no solo se cultivaban alubias como las judías,
sino que además se utilizaban como una moneda
de cambio.
Las alubias llegaron a Europa poco después del
descubrimiento de América y no tardaron en formar parte de lo que hoy
llamamos la dieta mediterránea.
- ¿Des de cuándo se cultivan las legumbres?
- ¿Qué legumbre cultivaban y veneraban los egipcios?
- ¿Qué transportaban los romanos junto a un obelisco?
- ¿Además de usarse para la alimentación que otro uso
tenían las judías en América del sur?
- ¿Cuándo llegaron las alubias a Europa?
Dijous 23 d’abril de 2020
Ciències naturals: dia 4 germinació
de llavors.
Primer: observar les llavors sembrades i
comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i
deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.
Segon: Contestar al quadern seguint el
mateix format de dies anteriors:
- -
Data
- -
Dia 4
- -
Hi ha hagut algun canvi? Si és així explica-ho
- - Dibuix
Projecte:
Climas
templados:
Latitudes medias; éstas se ubican entre los trópicos y
los círculos polares y son la zona templada del norte y la zona templada del
sur, aproximadamente entre los paralelos 30 grados y 70 grados. Estas zonas
reciben los rayos del Sol en forma semi inclinada, por lo que las temperaturas
son moderadas. Las temperaturas medias anuales se sitúan alrededor de los 15
grados centígrados. Existen diferentes tipos de climas templados:
- Subtropical húmedo: sudeste de EEUU, Australia y sur de China. Partes de Sudamérica. Norte de India y Pakistán, Japón y Corea del Sur.
- Clima mediterráneo: Mediterráneo, California, sur de Sudáfrica, suroeste de Australia.
- Clima oceánico: costas del Pacífico, costa atlántica de Europa y noroeste de Norteamérica. Sureste de Australia, Nueva Zelanda y algunas partes de Argentina y Chile.
- Clima continental: Centro de Europa y China.
Estados Unidos, norte y noreste de Europa. Sur y centro de Siberia, Alaska
y Canadá.
Actividad: Completa el siguiente mapa
conceptual en tu cuaderno, a partir del texto anterior: deja una o dos páginas para acabar el diario de
germinación.
Divendres 24 d’abril de 2020
Ciències naturals: dia 5 germinació
de llavors.
Primer: observar les llavors sembrades i
comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i
deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.
Segon: Contestar al quadern seguint el
mateix format de dies anteriors:
- -
Data
- -
Dia 5
- -
Hi ha hagut algun canvi? Si és així explica-ho
- -
Dibuix
Projecte:
vegetació clima templet.
Las sequoias:
Se
trata de la especie arbórea más grande de la Tierra y crece solo en determinados lugares del mundo. En concreto, en Estados Unidos, y más concretamente, en
Oregón y Alta California.
Las
sequoias son gigantes, pueden llegar a alcanzar alturas de entre 50 y 80 metros
y son muy longevos… ¡Llegan a vivir hasta los 3.000 años! Verlos en vivo y en
directo en su hábitat natural, en los frondosos parques estadounidenses, es una
experiencia única para quienes aman el Medio Ambiente.
Actualmente,
el ejemplar más grande de esta especie se encuentra en el Giant Forest, en el
Sequoia National Park (California). Este árbol majestuoso se conoce como
General Sherman y es uno de los más fotografiados del mundo. Sus 83 metros de
altura y los 31 metros de circunferencia de su tronco, hacen que no pase
desapercibido en ningún momento. A pesar
de sus 2.200 años de antigüedad, esta sequoia sigue fuerte y hermosa.
- ¿En qué lugar del planeta tierra crecen las sequoias?
- ¿Qué altura pueden llegar a alcanzar las sequoias?
- ¿Cuántos años pueden llegar a vivir?
- ¿En qué parque se encuentra el ejemplar más grande?
- ¿Cómo se llama el ejemplar más grande?
- ¿Cuántos años tiene?
Matemàtiques: Comparació de nombres i resolució de problemes.
1.
Classifica les següents
altures de major a menor utilitzant el símbol de major que > per separar-los. Com férem la darrera
setmana amb els deserts del món.
a.
Sequoia 83 m.
b.
Torre Eiffel 300 m.
c.
Estàtua de la llibertat 93 m.
d.
Gran piramide de Egipto 139 m.
e.
Torre de Pisa 57 m.
f.
Piràmide de Teotihuacan 65 m.
g.
Rellotge del Big Ben 96 m.
h.
Taj Mahal 73 m
i.
Coliseu romà 48 m.
Voluntari (la següent
activitat no es obligatòria)
2.
Quantes vegades la
sequoia General Sherman, de 83 metres d’altura, és més gran que tu?
a.
Primer hauràs de saber el que mesures. (En metres)
b.
Fes un dibuix com el de l’exercici 2 de matemàtiques de
dimarts.
c.
Fes els càlculs necessaris.
No hay comentarios:
Publicar un comentario