CINQUENA SETMANA


Dilluns 20
Dimarts 21
Dimecres 22
Dijous 23
Divendres 24

C. Naturals: Germinació de llavors dia 1

Matemàtiques: problemes sobre una recepta de pa.



C. Naturals: Germinació de llavors dia 2

Matemàtiques: Reptes matemàtics.



C Naturals: Germinació de llavors dia 3.

Castellà: història de els llegums. Comprensió lectora i activitats determinants.

Català: Subjecte i predicat. Activitats 6 i 7 pàgina 26.


C Naturals: Germinació de llavors dia 4

Projecte: mapa conceptual. Clima temperat.

C Naturals: Germinació de llavors dia 5

Projecte: comprensió lectora. Les sequoies.

Matemàtiques: Comparació nombres i problemes matemàtics.


Dilluns 20 d’abril de 2020

Matemàtiques:

Fer pa casolà és una d'aquestes aficions que es converteixen en addicció. Quan comences a pastar el teu propi pa i compares el resultat amb el que comprem al forn del barri, et vas enganxant i provant noves tècniques per a gaudir.

Ingredients

Per a 4 persones

·         Farina  de blat.......................... 525 g
·         Aigua temperada...................... 300 ml
·         Llevat fresc de forn .................... 15 g
·         Sal..................................................5 g


   1.    Quines quantitats de farina, aigua, llevat i sal hauries d’utilitzar per fer un pa per a vuit persones? Quina operació has utilitzat per resoldre-ho?

   2.    .... i per fer un pa per a dues persones? Quina operació has utilitzat per resoldre-ho?


Cóm fer pa rústic de blat

·         Elaboració.…………..25 m
·         Cocció.……………….45 m
·         Repòs.………………... 2 hores i mitja.

   3.    Quant temps haurà de passar abans de poder menjar-se el pa?


Ciències Naturals: dia 1 germinació de llavors:

Primer pas: elegirem alguna llavor que tenguem per casa, ja sigui llànties (lentejas), faves (habas), mongetes (alubias) o qualsevol varietat de llegums (legumbres).



Segon pas: posar cinc o sis llavors (semillas) dins un got o (vaso) una safata (palangana) amb aigua. Deixar les llavors (semillas) dintre durant 24h.




Tercer pas: Al quadern de projecte, a una pàgina nova, escriu:

  1. -       La data:
  2. -       El títol amb molts de colors i bona lletra: Germinació de llavors.
  3. -       Dia 1:
  4. -       Quina llavor has elegit?
  5. -       Quines propietats nutritives té? Cercar a internet
  6. -       Què significa germinar? (cercar a internet)
  7. -       Explica el procés que has fet fins ara.


Exemple de cóm ha de quedar:
 



  

 Dimarts 21 d’abril de 2020

Ciències naturals: dia 2  germinació de llavors.

Primer pas: Després de tenir les llavors aproximadament 24 hores en aigua, col·locarem les nostres llavors en un altre got transparent.

En el qual hem posat paper de cuina per tot el contorn del got i una bola de paper de cuina en el centre que mullarem amb abundant aigua.  El paper ha de mullar-se per complet.






Segon pas: Al quadern de projecte, a continuació del que escrivírem ahir escrivim:
  1. -       Data:
  2. -       DIA 2:
  3. -       Explicació del que has fet avui.
  4. -       Què són els llegums (legumbres)? Cercar a internet
  5. -       Per què són importants els llegums a la dieta? Cercar a internet


Exemple de cóm ha de quedar:
 





Matemàtiques: Reptes matemàtics.

1.    En Miquel i  n’Aina tenen cadascun una canastra de llimones. Els dos junts tenen 30 llimones.

PISTES:

·         Si n’Aina li dóna 3 llimones a Miquel tindran les mateixes.
·         Quantes llimones duen cadascun?





Fes la taula següent i continua fins que en Miquel tengui 30 llimones :

Llimones
Miquel
Aina
Suma
0
30
30
1
29
30
2
28
30
3
27
30
4
26
30
5
25
30
----
----
30
----
----
30
30
0
30

Ara respon: En Miquel té _________ llimones i n’Aina en té_________.


2.    Llegeix atentament, raona una mica, utilitza un dibuix per a ajudar-te i esbrina l'altura de l'arbre tenint en compte que:.

PISTES:

·         L'arbre és 2 metres més curt que un pal.
·         L'altura del pal és triple que la de l'arbre.




DIBUIX:
  




TAULA: Recorda que el pal és 3 vegades més alt que l’arbre. Si l’arbre fes 5 metres el pal n’hauria de fer 15 metres. 5 x 3 = 15


Arbre
Pal
----
----
2
----
----
----
----
----
5
15


Observa Quina possibilitat de la taula compleix que l’arbre mesura 2 metres menys que el pal.

Ara respon: l’altura de l’arbre és___________


Dimecres 22  d’abril de 2020

Ciències naturals: dia 3  germinació de llavors.

Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.

Segon: Contestar al quadern seguint el mateix format:
  • -       Data
  • -       Dia 3.
  • -       Hi ha hagut algun canvi? Si és així explica-ho
  • -       Dibuixa les llavors



  

Català: Pàgina 26 del quadernet de català.

1.    Resumir al quadern de català la teoria sobre el subjecte i el predicat que està a un costat de la pàgina a la franja vermella.
2.    Fer les activitats 6 i 7.





Castellà: Lee el siguiente texto atentamente y luego contesta las preguntas.

HISTORIA DE LAS LEGUMBRES

Las legumbres han sido cultivadas desde hace siglos por una gran variedad de culturas y, según la especie, hay diversos orígenes. Se sabe que, junto a los cereales, constituyen uno de los alimentos básicos de la población desde la prehistoria.

Una de las civilizaciones más relevantes de la humanidad, los egipcios, cultivaban y veneraban legumbres como las lentejas. Esta tradición fue compartida también por los romanos, los cuales, se sabe que durante el reinado de Calígula, transportaron más de 800 toneladas de lentejas en el mismo barco que transportó un obelisco desde Egipto a Roma.

Otro dato curioso es que alrededor del año 4.000 A.C., en América del Sur, no solo se cultivaban alubias como las judías, sino que además se utilizaban como una moneda de cambio.

Las alubias llegaron a Europa poco después del descubrimiento de América y no tardaron en formar parte de lo que hoy llamamos la dieta mediterránea.

  •     ¿Des de cuándo se cultivan las legumbres?
  •     ¿Qué legumbre cultivaban y veneraban los egipcios?
  •     ¿Qué transportaban los romanos junto a un obelisco?
  •     ¿Además de usarse para la alimentación que otro uso tenían las judías en América del sur?
  •    ¿Cuándo llegaron las alubias a Europa?


Dijous 23  d’abril de 2020

Ciències naturals: dia 4  germinació de llavors.

Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.

Segon: Contestar al quadern seguint el mateix format de dies anteriors:
  1. -       Data
  2. -       Dia 4
  3. -       Hi ha hagut algun canvi? Si és així explica-ho
  4. -       Dibuix


Projecte:

Climas templados:

Latitudes medias; éstas se ubican entre los trópicos y los círculos polares y son la zona templada del norte y la zona templada del sur, aproximadamente entre los paralelos 30 grados y 70 grados. Estas zonas reciben los rayos del Sol en forma semi inclinada, por lo que las temperaturas son moderadas. Las temperaturas medias anuales se sitúan alrededor de los 15 grados centígrados. Existen diferentes tipos de climas templados:

  • Subtropical húmedo: sudeste de EEUU, Australia y sur de China. Partes de Sudamérica. Norte de India y Pakistán, Japón y Corea del Sur. 
  • Clima mediterráneo: Mediterráneo, California, sur de Sudáfrica, suroeste de Australia.
  • Clima oceánico: costas del Pacífico, costa atlántica de Europa y noroeste de Norteamérica. Sureste de Australia, Nueva Zelanda y algunas partes de Argentina y Chile.
  • Clima continental: Centro de Europa y China. Estados Unidos, norte y noreste de Europa. Sur y centro de Siberia, Alaska y Canadá.


Actividad: Completa el siguiente mapa conceptual en tu cuaderno, a partir del texto anterior: deja una o dos páginas para acabar el diario de germinación.




Divendres 24  d’abril de 2020

Ciències naturals: dia 5  germinació de llavors.

Primer: observar les llavors sembrades i comprovar que el paper estigui banyat, si no es així banyar-se les mans i deixar caure unes quantes gotes a sobre del paper a fi que quedi ben banyat.

Segon: Contestar al quadern seguint el mateix format de dies anteriors:

  1. -       Data
  2. -       Dia 5
  3. -       Hi ha hagut algun canvi? Si és així explica-ho
  4. -       Dibuix




Projecte: vegetació clima templet.

Las sequoias:

Se trata de la especie arbórea más grande de la Tierra y crece solo en determinados lugares del mundo. En concreto, en Estados Unidos, y más concretamente, en Oregón y Alta California.

Las sequoias son gigantes, pueden llegar a alcanzar alturas de entre 50 y 80 metros y son muy longevos… ¡Llegan a vivir hasta los 3.000 años! Verlos en vivo y en directo en su hábitat natural, en los frondosos parques estadounidenses, es una experiencia única para quienes aman el Medio Ambiente.

Actualmente, el ejemplar más grande de esta especie se encuentra en el Giant Forest, en el Sequoia National Park (California). Este árbol majestuoso se conoce como General Sherman y es uno de los más fotografiados del mundo. Sus 83 metros de altura y los 31 metros de circunferencia de su tronco, hacen que no pase desapercibido en ningún momento.  A pesar de sus 2.200 años de antigüedad, esta sequoia sigue fuerte y hermosa.




  1.  ¿En qué lugar del planeta tierra crecen las sequoias?
  2.    ¿Qué altura pueden llegar a alcanzar las sequoias?
  3.    ¿Cuántos años pueden llegar a vivir?
  4.    ¿En qué parque se encuentra el ejemplar más grande?
  5.    ¿Cómo se llama el ejemplar más grande?
  6.    ¿Cuántos años tiene?


Matemàtiques:  Comparació de nombres i resolució de problemes.

1.    Classifica les següents altures de major a menor utilitzant el símbol de major que > per separar-los. Com férem la darrera setmana amb els deserts del món.

a.    Sequoia 83 m.
b.    Torre Eiffel 300 m.
c.    Estàtua de la llibertat 93 m.
d.    Gran piramide de Egipto 139 m.
e.    Torre de Pisa 57 m.
f.     Piràmide de Teotihuacan 65 m.
g.    Rellotge del Big Ben 96 m.
h.    Taj Mahal 73 m
i.      Coliseu romà 48 m.

Voluntari (la següent activitat no es obligatòria)

2.    Quantes vegades la sequoia General Sherman, de 83 metres d’altura, és més gran que tu?

a.    Primer hauràs de saber el que mesures. (En metres)
b.    Fes un dibuix com el de l’exercici 2 de matemàtiques de dimarts.
c.    Fes els càlculs necessaris.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

hola

bhbiub oijoi